کاخ سفید به وکیل بولتون هشدار داد که مبادا کتاب موکلتان منتشر شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد کاخ سفید با ارسال نامه ای به وکیل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نسبت به انتشار کتاب جدید او به دلیل افشای اطلاعات محرمانه هشدار داد.

در نامه شورای امنیت ملی آمریکا به وکیل جان بولتون آمده است که این کتاب «حاوی اطلاعات محرمانه» است که برخی از آنها به عنوان «فوق سری» طبقه بندی شده اند.

شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه تاکید کرده است که افشای این اطلاعات می تواند «آسیب هایی فوق العاده خطرناک» به امنیت ملی این کشور وارد کند.

در ادامه این نامه آمده است که «دست نوشته های دریافتی بدون حذف اطلاعات محرمانه نمی تواند منتشر شود.»

نامه شورای امنیت ملی آمریکا به وکیل جان بولتون روز 23 ژانویه (سوم بهمن) ارسال شده بود که اکنون فاش شده است.

این در حالیست که دونالد ترامپ روز چهارشنبه به تندی از جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید بابت کتاب در دست انتشارش انتقاد کرد؛ کتابی که گفته می‌ شود تصمیمات دولت ترامپ را زیر سوال می‌ برد.

رئیس‌ جمهور آمریکا در یک رشته توئیت نوشت: «اگر من به او گوش کرده بودم، تا الان درگیر جنگ جهانی ششم بودیم».

دونالد ترامپ با اشاره به جان بولتون نوشته است: «او چند سال پیش نتوانست که برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد تایید صلاحیت بگیرد، و از آن زمان نتوانسته که برای هیچ مقامی کسب صلاحیت کند. از من تقاضا کرد شغلی به او بدهم که به تایید سنا نیازی نداشته باشد. اگر من به او گوش می‌ دادم اکنون ما در جنگ جهانی ششم بودیم».

او در بخش دیگری از توئیت‌ های خود نوشت بولتون که در سپتامبر کاخ سفید را ترک کرد «می  رود بیرون و بلافاصله شروع می‌ کند به نوشتن یک کتاب زننده و غیرواقعی. تمام مطالب آن موضوعات محرمانه امنیت ملی است. چطور کسی می‌ تواند چنین کاری بکند؟»

حمله ترامپ به بولتون همزمان با آغاز بخش جدید محاکمه رئیس‌جمهور در مجلس سنا صورت می‌ گیرد. در این بخش از محاکمه، اعضای مجلس سنا سوالات خود از وکلای دونالد ترامپ و همین‌ طور اعضای مجلس نمایندگان را مطرح خواهند کرد که در این دادرسی نقش دادستانی را ایفا می‌ کنند.

جان بولتون در کتاب جدید خود به مکالمه اش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت 2019 در مورد کمک نظامی به اوکراین اشاره کرده است. به گفته جان بولتون رئیس جمهور در جریان این مکالمه تاکید کرده که کمک مالی به اوکراین مشروط به تحقیق کی یف در مورد جو بایدن است.

این ادعای جان بولتون در حالی مطرح شده است که جلسات محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» در حال برگزاری است.

دموکرات ها رئیس جمهور آمریکا را متهم می کنند که با استفاده از امکانات دولتی قصد داشته است به رقیب احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ضربه بزند.

«جو بایدن» که به مدت 8 سال در زمان رئیس جمهوری باراک اوباما معاون او بود اکنون یکی از کاندیداهای مطرح حزب دموکرات برای رویارویی با دونالد ترامپ در انتخابات آتی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.