در صورت واقعیت داشتن اظهارات بولتون، نوع دفاع دونالد ترامپ در جلسه استیضاح بسیار ضعیف خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد: با انتشار قسمت‌ هایی از کتاب منتشر نشده «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برگ برنده به دست دموکرات‌ ها افتاده و اکنون موضع ترامپ بسیار ضعیف شده است.

دموکرات ها مجددا خواستار حضور بولتون و شهادت در جریان محاکمه استیضاح دونالد ترامپ شده‌ اند.

در بخش‌ هایی از کتاب منتشر نشده بولتون که نیویورک‌ تایمز آن را منتشر کرده، وی مدعی شده که دونالد ترامپ کمک‌ های آمریکا به اوکراین را متوقف کرده بود مگر اینکه این کشور علیه «جو بایدن» رقیب احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده‌اش، تحقیقاتی را انجام دهد.

در صورتی که این مسئله اتفاق بیافتد، می‌ تواند در نوع دفاع ترامپ در جریان استیضاح تاثیر گذار باشد.

در حقیقت در صورت واقعیت داشتن ادعاهای بولتون، نوع دفاع دونالد ترامپ در جلسه استیضاح بسیار ضعیف خواهد شد.

 

برگ برنده به دست دموکرات ها افتاد

«آدام شیف» نماینده حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: «بولتون نشان داد که نوع دفاع ترامپ در مسئله استیضاح کاملا دروغ است.»

وی نوشت: «اگر قرار باشد این دادگاه عادلانه برگزار شود، سناتورهای باید اصرار کنند تا جان بولتون در آن شهادت دهد و دست نوشته‌ ها و مدارکش را ارائه کند.»

«نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان نیز گفت: «اینکه جمهوری خواهان اقدام به احضار جان بولتون و سایرین نمی‌ کنند کاملا غیرقابل دفاع است.»

قرار است دادگاه استیضاح رئیس جمهور آمریکا از امروز مجددا از سر گرفته شود.

ترامپ هفته گذشته به خبرنگاران گفت که علاقه ندارد جان بولتون در دادگاه استیضاحش شهادت دهد.

دموکرات ها در مصوبه استیضاح ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره متهم کرده اند. او استفاده از کمک نظامی آمریکا به عنوان اهرم فشاری برای واداشتن اوکراین به اعلام تحقیقات جنایی در مورد بایدن را رد می کند.

نیویورک تایمز اقدام به انتشار گزیده‌ هایی از کتاب منتشر نشده جان بولتون کرده است.

در این کتاب نوشته شده که ترامپ در ماه اوت 2019 به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌ کند.

بولتون نوشته که ترامپ علت این کار را مجبور کردن مقام‌ های اوکراینی برای انجام تحقیقات علیه دموکرات‌ های آمریکایی از جمله جو بایدن جدی‌ ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 انجام می‌ دهد.

به نوشته نیویورک‌ تایمز، این بخش از کتاب بولتون دست‌ نوشته‌ هایی بوده که او میان دوستان نزدیک پخش کرده و نسخه‌ ای نیز به کاخ سفید برای بازبینی فرستاده است.

وکلای بولتون تا این لحظه واکنشی نشان نداده‌راند و کاخ سفید نیز در این زمینه سکوت کرده است.

دونالد ترامپ قبلا گفته بود که به علت مسائل مربوط به امنیت ملی خواهان شهادت جان بولتون در استیضاحش نیست.

اخیرا یک ویدیو از ترامپ منتشر شده که در آن رئیس جمهور آمریکا دستور برکناری سفیر آمریکا از اوکراین را در سال 2018 می‌ هد.

پس از ارسال قطعنامه استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان به سنا، اکنون این مجلس در حال برگزاری محاکمه رئیس جمهور آمریکا است؛ دموکرات‌ های مجلس نمایندگان اتهام‌ های خود علیه ترامپ را تبیین کرده‌ اند و در حال حاضر وکلای او دفاعیات خود را بیان می‌ کنند. در نهایت سنای آمریکا برای برکنار کردن یا ماندن ترامپ در قدرت رای‌ گیری خواهد کرد.

اولین و مهم‌ ترین برداشت از هفته اول روند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا این است که وی از این مهلکه جان سالم به در خواهد برد اما لطمات وارده به وی به‌حدی می‌ رسد که شاید طی انتخابات 2020 آمریکا به ضرر او عمل کند و شانس رقبای دموکرات او را بیشتر کند.

پیشتر گفته می‌ شد حدود 20 نماینده جمهوری خواه مستقر در سنا با دموکرات‌ ها کنار آمده‌ اند تا رای به برکناری ترامپ بدهند و برد بسیار محتمل وی در این نهاد را تبدیل به یک شکست پر سر‌وصدا کنند اما امروز مشخص شده است که این امر صحت ندارد. در پی این قضیه «ادرین کر » که از برجسته‌ ترین حقوقدانان آمریکا است خبر از تشکیل یک آرایش مبارزه‌ ای جدید در اردوی ترامپ داده است. آرایشی که طی آن ترامپ مدعی نقشه‌ چینی مفصل دموکرات‌ ها علیه خود به قصد برکناری‌ اش و توخالی بودن ادعاهای آنها خواهد شد و  هدف وی برگرداندن موج مخالف به سمت دموکرات‌ ها در انتخابات 2020 است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.