پارلمان انگلیس به‌رغم مخالفت بوریس جانسون رأی به تعویق برگزیت داد و نخست‌وزیر انگلیس مجبور شد با اکراه تمام نامه‌ای بدون امضا به اتحادیه اروپا بفرستند و در آن خواستار تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

به گزارش جماران، نخست‌وزیر انگلیس با اکراه تمام با ارسال نامه‌ای بدون امضا خواستار تعویق مهلت برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)شد. پیش از آن، پارلمان انگلیس رای به تعویق برگزیت داده بود. «بوریس جانسون» بار دیگر تاکید کرد که مخالف به تعویق انداختن برگزیت است.

پارلمان انگلیس به‌رغم مخالفت بوریس جانسون رأی به تعویق برگزیت داد و نخست‌وزیر انگلیس مجبور شد با اکراه تمام نامه‌ای بدون امضا به اتحادیه اروپا بفرستند و در آن خواستار تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود. مهلت کنونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز ۳۱ اکتبر سال جاری است.

بوریس جانسون پیش از این گفته بود: «ترجیح می‌دهد بمیرد، اما تقاضای تعویق برگزیت را مطرح نکند.»

خبرگزاری آلمان در نخستین ساعات بامدادی یکشنبه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) به نقل از «دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا، خبر از دریافت سه نامه از سوی انگلیس داده است.

توسک با انتشار یک پست توییتری خبر دریافت نامه مربوط به درخواست انگلیس مبنی بر تعویق مهلت برگزیت را علنی کرد و هم‌زمان اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه به‌زودی به درخواست انگلیس رسیدگی خواهند کرد.

بوریس جانسون نامه مربوط به درخواست تعویق مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بدون امضا تحویل داده است. گفته می‌شود، نخست‌وزیر انگلیس در نامه جداگانه‌ای بار دیگر مخالفت خود را با تعویق مهلت برگزیت اعلام کرده است.

«تیم بارو» سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا پس از ارسال نامه بدون امضای بوریس جانسون به اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که جانسون به علت مخالفت خود با تقاضای تعویق مهلت برگزیت از امضای این نامه خودداری کرده، اما طبق قانون موظف به ارسال این تقاضا بوده است.

در نامه دیگری که گفته می‌شود دونالد توسک از بوریس جانسون دریافت کرده، نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر مخالفت خود را با تمدید مهلت برگزیت اعلام می‌کند. این نامه اما از سوی جانسون امضا شده است.

پیش از آن پارلمان انگلیس حکم به تعویق مهلت برگزیت داده بود. به این ترتیب،انگلیس خواستار تعویق مهلت برگزیت تا پایان ژانویه سال ۲۰۲۰ شده است.

این در حالی است که بوریس جانسون همچنان تلاش دارد، مهلت خروج انگلیس تا پایان ماه اکتبر سال جاری را اجرایی کند. با توجه به اینکه تا روز ۳۱ اکتبر کمتر از دو هفته فرصت باقی است، به نظر نمی‌رسد تلاش‌های جانسون برای خروج انگلیس تا تاریخ اعلام شده ثمربخش باشد.

اکنون اتحادیه اروپا باید نسبت به درخواست انگلیس  مبنی بر تعویق مهلت برگزیت تصمیم بگیرد. علت شکست بوریس جانسون برای کسب نظر مساعد نمایندگان پارلمان اروپا به چالش ایرلند شمالی باز می‌گردد. همان چالشی که سه بار شکست «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس را سبب شده بود.

خبرگزاری رویترز در عین حال خبر از تظاهرات گسترده چند صد هزار نفری مخالفان برگزیت در انگلستان داده است. در این گزارش آمده که مخالفان برگزیت پس از اعلام تصمیم پارلمان انگلیس مبنی بر تقاضای تعویق برگزیت ابراز شادمانی کرده‌اند.

صدها هزار انگلیسی در این تظاهرات خواستار همه پرسی جدید درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که برخی از آنها چندین ساعت مسافرت کرده تا خود را از سراسر انلگلیس به لندن پایتخت برسانند پرچم اتحادیه اروپا را به اهتزاز درآوردند.

جمعیت گسترده مرکز لندن را بستند و برخی نیز به سمت ساختمان پارلمان تظاهرت کردند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این تظاهرات بزرگ پارچه نوشته هایی در دست داشتند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به انتخابات «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا تشبیه می کند.

بنابراین گزارش ،تا کنون دو بار در سال جاری میلادی مهلت خروج انگلیس تمدید شده است. اکنون به نظر می‌رسد که مهلت برگزیت برای سومین بار نیز به تعویق افتد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.