احتمال اختلال در ۱۲ بخش کلیدی از جمله بهداشت و سلامت، حمل و نقل، مرزها و همچنین احتمال کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی و دارو در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت انگلیس روز گذشته-چهارشنبه- تحت فشار نمایندگان پارلمان این کشور نتیجه گزارش خود (Operation Yellowhammer) در مورد پیامدهای برکسیت بدون توافق را منتشر کرد.

برخی رسانه ها در ماه اوت بخش هایی از این گزارش را افشا کرده بودند. در این گزارش به احتمال اختلال در ۱۲ بخش کلیدی از جمله بهداشت و سلامت، حمل و نقل، مرزها و همچنین احتمال کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی و دارو اشاره شده است.

در گزارش دولت انگلیس نسبت به احتمال «هرج و مرج عمومی» نیز به دنبال خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا اشاره شده است. در این سند رسمی همچنین آمده است که میزان آمادگی عمومی و بخش بازرگانی برای برکسیت بدون توافق «ناچیز» است.

نمایندگان پارلمان انگلیس هفته گذشته به طرحی رای دادند که دولت را موظف به انتشار جزئیات گزارش در مورد برکسیت بدون توافق می کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بر خروج کشورش از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق در موعد مقرر در روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تاکید می کند. این در حالی است که پارلمان انگلیس طرحی را به تصویب رسانده است که براساس آن در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا دولت این کشور موظف به ارائه درخواست تعویق برکسیت می شود.

در همین حال، دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز چهارشنبه تصمیم بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان انگلیس را «غیرقانونی» دانست. نخست وزیر انگلیس تعلیق پارلمان تا روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) را به تائید ملکه این کشور رسانده است.

دولت انگلیس ضمن ابراز «ناخرسندی» از تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرد درخواست تجدیدنظر در این حکم را به دیوان عالی انگلیس  ارائه کرده است.

جلسه بررسی درخواست تجدیدنظر دولت انگلیس  در تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز سه شنبه آینده برگزار می شود. پارلمان انگلیس  تا آن زمان همچنان به حالت تعلیق باقی می ماند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.