کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا عزم خود را برای دسترسی به مکالمات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و دیگر رهبران جهان جزم کرده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید این کمیته عزم خود را برای دسترسی به مکالمات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و دیگر رهبران جهان جزم کرده است.

سخنان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تنها چند روز پس از انتشار مکالمه دونالد ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بیان می شود. آدام شیف تاکید کرده است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان نگران به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ هستند.

وی به طور مشخص به احتمال تلاش دونالد ترامپ برای بهره برداری شخصی و سیاسی از رابطه با ولادیمیر پوتین اشاره کرد.

کنگره آمریکا در حال تحقیق مقدماتی برای استیضاح دونالد ترامپ به خاطر مکالمه او با ولودیمیر زلنسکی است. شکایت یک افشاگر در مورد محتوای مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود و به طور خاص درخواست دونالد ترامپ از ولودیمیر زلنسکی برای تحقیق درباره «جو بایدن» و پسرش هفته گذشته باعث شد که نانسی پلوسی آغاز تحقیقات مقدماتی برای استیضاح رئیس جمهوری را اعلام کند.

جو بایدن، معاون «باراک اوباما» در دوران ریاست جمهوری وی یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات سال ۲۰۲۰ است. «هانتر بایدن» پسر جو بایدن پیش از این عضو هیات مدیره یک شرکت گاز اوکراینی بوده است.

دونالد ترامپ در حالی در جریان مکالمه تلفنی روز ۲۵ ژوئیه از همتای اوکراینی خود خواسته بود که در مورد جو بایدن و پسرش تحقیق کند که پیش از آن کمک ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین قطع شده بود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در حال بررسی احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیارات ریاست جمهوری در راستای منافع سیاسی و شخصی هستند.

کاخ سفید تاکنون به درخواست رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان برای دسترسی به جزئیات مکالمه دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، «رودی جولیانی» وکیل مدافع شخصی دونالد ترامپ گفت که وی با مسئولانی از اوکراین در مادرید، پاریس و ورشو در سال جاری در چارچوب تلاش ها برای آغاز تحقیقات درباره جو بایدن معاون اول رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از رقبای سیاسی اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دیدار کرده است.

نام جولیانی به عنوان شخصیت محوری در رسوایی ای برجسته شد که بر ترامپ سایه افکنده است و او را در مقابل استیضاح به دلیل سوء استفاده از مقامش برای به دست آوردن دستاوردهای سیاسی قرار داده است.

از مهمترین پرسش هایی که در این زمینه مطرح شده است این است که چه کسی هزینه های سفرهای جولیانی که تلاش می کرد گمانه زنی های غیرقابل اثبات در این باره منتشر کند که بایدن تلاش کرده است که «ویکتور شوکین» مدعی العموم ارشد اوکراین در آن زمان برکنار شود تا از تحقیقات درباره شرکت انرژی که هانتر پسرش مدیر آن بود جلوگیری کند.

جولیانی در گفت و گو با رویترز در روز جمعه گفت:هیچ کس هزینه های سفم را نداده است. مهم نیست که پولی در مقابل این سفرها گرفته ام یا نه مهم این است که بایدن مقام معاون رئیس جمهور آمریکا را فروخته است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز نتوانست به شکل مستقل از منبع تأمین هزینه های سفر جولیانی اطلاعاتی به دست آورد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.