پس از توماس کوک، غول اتوبوس سازی انگلیس نیز امروز اعلام ورشکستگی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد شرکت اتوبوس سازی «رایت باس» که از زمان شهرداری «بوریس جانسون» نخست وزیر کنونی، اتوبوس های درون شهری لندن را می ساخت، برای اعلام ورشکستگی اقدام می کند.

شرکت رایت باس که در ایرلند شمالی مستقر است، پس از پیدا نشدن خریدار، فردا روانه اداره ورشکستگی انگلیس خواهد شد.

دو شرکت چینی و انگلیسی که احتمال می رفت شرکت رایت باس را بخرند، پس از 11 ساعت گفت و گو، از این اقدام منصرف شدند.

شرکت رایت باس در سال 1946 راه اندازی شد و در یک سال گذشته، با مشکلات مالی فراوان روبرو شد به گونه ای که از آغاز امسال تاکنون 95 نفر از کارکنانش را اخراج کرده است.

بوریس جانسون در سال 2012 و در زمان شهردار بودن در لندن، از خط تولید اتوبوس های شرکت رایت باس، استقبال و شماری از اتوبوس های هیدروژن سوز این شرکت را برای انتقال مسافران در لندن خرید.

اتوبوس های هیدروژن سوز شرکت رایت باس، به جای گاز، آب تولید می کنند و بنابراین، در کاهش آلودگی هوا موثرند.

این شرکت 1400 نفر کارگر و کارمند دارد و بدین ترتیب، پس از ورشکسته شدن شرکت گردشگری «توماس کوک»، دومین شرکت معروف انگلیسی در یک هفته، ورشکسته می شود.

با شکست مذاکرات برای نجات شرکت خدمات مسافرتی توماس کوک انگلیس، این شرکت بعد از 178 سال فعالیت رسما ورشکسته شد.

این در حالی است که اعلام ورشکستگی غول انگلیسی خدمات مسافرتی و گردشگری دامن شرکت آلمانی زیرمجموعه آن را نیز گرفت و توماس کوک آلمان نیز امروز چهارشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

حدود  140 هزار نفر در حال حاضر در سفرهای خود به سراسر جهان از خدمات مسافرتی و گردشگری این شرکت آلمانی، تحت پوشش مارک‌ های توماس کوک، نکرمن، اوگر تورز، ایر مارین و بوخر رایزن استفاده می‌ کنند.

هنوز روشن نیست که اعلام ورشکستگی توماس کوک آلمان برای مشتریانی که در حال حاضر از خدمات این شرکت استفاده می‌ کنند چه تبعاتی دارد.

«اشتفانی برک» رئیس هیات مدیره شرکت توماس کوک آلمان گفت: «طبعا ترجیح ما این بود که این گام حقوقی را برنداریم، اما متاسفانه در مسیر مذاکرات راه حل کوتاه‌ مدتی حاصل نشد.»

این مقام شرکت توماس کوک آلمان هدف از برداشتن این گام را به جریان افتادن حقوقی پرونده ورشکستگی برای برون‌ رفت از وضعیت کنونی عنوان کرد و گفت که دادگاه احتمالا امروز چهارشنبه کارشناسی مجرب را برای تجدیدسازماندهی این شرکت مامور خواهد کرد که مسئولیت همراهی شرکت را در جریان این تجدیدسازماندهی در شرایط ورشکستگی برعهده خواهد داشت.

توماس کوک نیز همچون شرکت مسافرتی کوندور تقاضای وام خود برای دوران گذار را تسلیم دولت آلمان کرده است.

اما در حالی که دولت آلمان دیروز سه‌ شنبه با اعطای اعتباری 380 میلیون یورویی به کوندور موافقت کرد، هنوز تصمیمی در مورد شرکت شاخه آلمانی توماس کوک نگرفته است.

توماس کوک آلمان از دوشنبه گذشته فروش خدمات مسافرتی خود را متوقف کرده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.