در پی حمله نیروهای ارتش به تجمع معترضان در مقابل ساختمان وزارت دفاع در خارطوم تاکنون 60 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که در پی حمله نیروهای ارتش به تجمع معترضان در مقابل ساختمان وزارت دفاع در خارطوم تاکنون 60 نفر جان خود را از دست داده اند.

کمیته پزشکان سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شمار کشته شدگان در حمله نیروهای ارتش این کشور به تجمع معترضان به کودتا در مقابل ساختمان وزارت دفاع در خارطوم، تاکنون به 60 نفر رسیده است.

بر اساس این بیاینه همچنین تعداد زیادی از معترضان نیز در حمله نظامیان مجروح شده اند. کمیته مذکور از افزایش سریع شمار قربانیان ابراز نگرانی کرد. 

 نیروهای ارتش سودان در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور، حمله کردند و تاکنون 60 نفر در این حملات جان باخته اند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ صبح روز دوشنبه 3 ژوئن 2019 تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودان از روز 6 آوریل در آن تحصن و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند. در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد.

حزب مخالف کنگره مردمی سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به تحصن کنندگان در شهر «النهود» یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده اند.

 به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل سال جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله «عمر البشیر» رئیس جمهور را بازداشت کردند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سودان خارطوم

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.