با دخالت نیروهای ارتش سودان نیروهای امنیتی حمله به معترضان را متوقف کردند و این اقدام ارتش با استقبال شدید مردم مواجه شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی گفتند که سربازان ارتش سودان از حمله نیروهای امنیتی این کشور به معترضان به منظور متفرق کردن آنها از مقابل وزارت دفاع در پایتخت جلوگیری کردند.

این شاهدان عینی افزود که نیروهای امنیتی پیش از دخالت ارتش به سمت معترضانی که در مقابل وزارت دفاع دست به تظاهرات زده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

با دخالت نیروهای ارتش سودان نیروهای امنیتی حمله به معترضان را متوقف کردند و این اقدام ارتش با استقبال شدید مردم مواجه شد.

پس از رسیدن نیروهای ارتش و درخواست آنها از نیروهای امنیتی برای توقف حمله به معترضان نیروهای امنیتی بلافاصله حمله به معترضان را متوقف کردند.

هزاران معترض سودانی طی دو روز گذشته در خیابان های خارطوم پایتخت سودان دست به تظاهرات زده و شمار زیادی از آنها به مقر فرماندهی ارتش برای نخستین بار از زمان وقوع اعتراض ها در سودان در ماه دسامبر 2018 علیه حکومت«عمر البشیر» رئیس جمهور این کشور،رسیدند.

روز گذشته- یکشنبه- «کمیته مرکزی پزشکان» سودانی اعلام کرد که در جریان تظاهرات اخیر در خارطوم و دیگر شهرهای سودان 5 تن دیگر کشته شدند.

تظاهرات در سودان که از ماه دسامبر گذشته آغاز شد ابتدا واکنشی بود به گران شدن مواد غذایی و اقلام ضروری، اما خیلی زود شکل براندازانه به خود گرفت به طوری که اکنون معترضان هدف اصلی خود را سرنگونی دولت عمر البشیر قرار داده‌ اند که حدود 30 سال است بر مسند قدرت نشسته است.

اقتصاد سودان سال‌ هاست که اوضاع خوبی ندارد؛ به ویژه طی 20 سال گذشته که آمریکا دولت عمر البشیر را به اتهام حمایت از تروریسم با تحریم‌ های متعدد روبرو کرده است.

همزمان تورم بالا طی یک سال گذشته ارزش پوند سودان را در قیاس با ارزهای خارجی به شدت پایین آورده است.

در اعتراض های سودان تا کنون نزدیک به 60 تن جان خود را از دست دادند. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سودان خارطوم

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.