در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا آمده است:آنان که به دولت آمریکا در مسائل امنیتی مشورت می دهند این کشور را به بیراهه ای بدون برون رفت و بدون هر گونه امکان یافتن راهی برای خروج هدایت می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت ونزوئلا ایالات متحده آمریکا را به گفت و گو و احترام به قوانین بین المللی دعوت کرد.

وزارت خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه ای پس از دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با همتای ونزوئلایی خود تأکید کرد که از آمریکا برای بازگشت به احترام به قوانین بین المللی و احترام روابط دوجانبه و گفت و گو دعوت می کند.

در این بیانیه آمده است:آنان که به دولت آمریکا در مسائل امنیتی مشورت می دهند این کشور را به بیراهه ای بدون برون رفت و بدون هر گونه امکان یافتن راهی برای خروج هدایت می کنند.

روز گذشته لاوروف با «خورخه آریاس» همتای ونزوئلایی خود درباره فشارهای خارجی روزافزون به کاراکاس و اقدامات تحریک آمیز مخالفان ونزوئلایی رایزنی کرد.

 لاوروف در جریان مذاکرات با همتای ونزوئلایی خود جورج آرریاس تأکید کرد که روسیه اقدامات آمریکا را برای سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم می کند. 

وی گفت: ما اکنون شاهد اقدامات بی سابقه تحت رهبری ایالات متحده در تلاش برای سرنگونی دولت مشروع در ونزوئلا هستیم. ما این اقدامات را به دلیل نقض قوانین بین المللی محکوم می کنیم.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که روسیه از واشنگتن می خواهد اقدامات تحریک آمیز علیه کاراکاس را متوقف کرده و در چارچوب قوانین بین المللی عمل کند.

لاروف هشدار داد که تلاش برای تغییر قدرت در ونزوئلا با عواقب جدی همراه است.

ونزوئلا از ماه ژانویه و پس از آن که «خوان گوایدو» رئیس پارلمان این کشور خود را رئیس جمهور خواند و بر خلاف انتخاباتی که سال گذشته برگزار شد  عمل کرد شاهد بحران شد؛در این انتخابات «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور کنونی ونزوئلا پیروز شد.

در پی اقدام گوایدو، ایالات متحده آمریکا بلافاصله وی را به عنوان رئیس جمهور انتقالی به رسمیت شناخت و به دنبال آن نیز تعدادی از متحدان آمریکا در اروپا و آمریکای لاتین گوایدو را به رسمیت شناختند.

نیکولاس مادورو در پی این اقدام واشنگتن روابط کشورش با آمریکا را قطع کرد و این کشور را متهم به تلاش برای کودتا علیه وی کرد.

همچنین کشورهای روسیه، ایران، ترکیه،چین، مکزیک، بولیوی و شماری دیگر از کشورها مشروعیت نیکولاس مادورو رئیس جمهور کنونی را به رسمیت شناختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.