در ادامه سونامی تغییرات در رده‌ های بالای وزارت امنیت داخلی آمریکا، فرد شماره دوی این وزارتخانه هم استعفای خود را تسلیم کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد: به دنبال استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا، معاون وی نیز استعفانامه خود را تسلیم کرد.

«کرستن نیلسن» امروز چهارشنبه اعلام کرد که «کلر گرادی» معاونت وزارت امنیت داخلی آمریکا استعفانامه خود را به رئیس جمهور این کشور ارائه کرده است.

نیلسن در پیامی توئیتری با اعلام استعفای گرادی که از امروز اجرایی می‌ شود، گفت: در دو سال گذشته، کلر گرادی به خوبی در وزارت امنیت داخلی کار کرد. او دارایی با ارزش این وزارتخانه بود.

​پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا استعفای نیلسن را اعلام کرده و «کوین مک الینان» کمیسر امور حفاظت مرزی و گمرکی را به عنوان جانشین وی تعیین کرده بود. نیلسن این پست را در تاریخ 10 آوریل ترک خواهد کرد.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که «راندولف آلس» مدیر سرویس مخفی نیز قرار است از این سمت کنار گذاشته شود.

یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت: خانه تکانی سیستماتیکی در وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال وقوع است.

استعفای نیلسن در راستای تغییراتی اساسی در وزارت امنیت داخلی این کشور است که توسط «استیون میلر» مشاور ارشد ترامپ اجرایی می شود و دامنه این تغییرات به استعفای کلر گرادی نیز انجامید.

به نظر می رسد سرکوب مهاجران و سیاست های تبعیض آمیز ترامپ در امور مهاجرتی موجب نارضایتی و بی میلی این مقامات از ادامه وظایف خود در این وزارتخانه باشد.

دولت ترامپ تمرکز خود را بر اجرای سیاست های مهاجرتی آمریکا تقویت کرده و در جهت اجرای این سیاست ها، تغییرات بنیادینی در عزل و نصب ها ایجاد کرده است. قانونگذاران آمریکایی در این خصوص ابراز نگرانی کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.