شبکه مهاجرت آمریکا در وضع بسیار بغرنجی قرار گرفته و مسئولان مرزی آمریکا می گویند دیگر نمی توانند پاسخگوی شمار بالای مهاجرانی باشند که وارد خاک آمریکا می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان گزارش داد سیل ورود مهاجران غیرقانونی، نظام مهاجرت آمریکا را در آستانه فروپاشی قرار داده است به طوری که مقامات دولتی آمریکا نیز درباره این سقوط آزاد هشدار داده اند.

جنجال بر سر جریان ورود مهاجران از مرز مکزیک به آمریکا بار دیگر شدت پیدا کرده است. علت این مسئله تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است مبنی بر اینکه قصد دارد در روزهای آینده مرز آمریکا و مکزیک را ببندد.

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد که اگر مکزیک فورا مهاجرت غیرقانونی از طریق مرز جنوبی آمریکا را متوقف نکند، هفته آینده این مرز یا بخشی از آن را خواهد بست. به گفته ترامپ، احتمال این کار زیاد است.

ترامپ افزود برای مکزیک کار ساده‌ ای است که علیه مهاجرت غیرقانونی کاری بکند، اما «آنان پول ما را می‌ گیرند و فقط حرف می‌ زنند».

به گفته او مکزیک باید جلوی کاروان مهاجران غیرقانونی به آمریکا را بگیرد. ترامپ نوشته است که اگر آمریکا مرز را ببندد، این امر شامل هرگونه تجارتی نیز خواهد شد. به گفته او مکزیک سال هاست که در برابر آمریکا از مازاد تجاری بالغ بر 100 میلیارد دلار برخوردار است.

آمریکا اجازه نمی دهد مهاجران فاقد اوراق هویت وارد خاک این کشور شوند. با توجه به افزایش شمار مهاجرانی که از مکزیک به آمریکا وارد می شوند این بحران روز به روز شدت بیشتری پیدا می کند. مسئولان مرزها در آمریکا می گویند قادر نیستند اقدامات خود را با سیل فزاینده مهاجران منطبق کنند.

هزاران مهاجری که به آمریکا وارد می شوند برای فرار از وضع خطرناک در کشور خودشان به این کار مبادرت می کنند. بسته شدن مرز آمریکا با مکزیک می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای این افراد به همراه داشته باشد. هر روز صدها نفر از این مهاجران در کمپ های ویژه مهاجران اسکان داده می شوند.

«مارسلو ابرهارد» وزیر خارجه مکزیک گفته است: مکزیک بر پایه تهدیدها رفتار نمی‌ کند.

گفته می شود بسته شدن مرز، صنعت گردشگری و بازرگانی بین دو کشور را که میلیاردها دلار ارزش دارد، به خطر می‌ اندازد.

«تگزاس» یکی از ایالت هایی است که پذیرای این مهاجران است. مردمان محلی از روند حاکم در این خصوص ناراضی هستند. آنها می گویند از مناطق آنها استفاده سیاسی می شود و این روند کاملا برخلاف خواسته های مردمان محلی درباره زنان و مردمان و کودکان مهاجری است که به این اردوگاه ها آورده می شوند.

شبکه مهاجرت آمریکا در وضع بسیار بغرنجی قرار گرفته است. مسئولان مرزی آمریکا می گویند دیگر نمی توانند پاسخگوی شمار بالای مهاجرانی باشند که وارد خاک آمریکا می شوند. آنها می گویند نظام مهاجرت آمریکا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. فقط در ماه مارس 100 هزار مهاجر غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت شدند. این رقم بالاترین رقم مهاجران غیرقانونی در یک دهه اخیر بود که می خواستند وارد خاک آمریکا شوند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا ضمن هشدار درباره این روند اعلام کرد نظام مهاجرت آمریکا در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

این در حالی است که بسته شدن مرز مکزیک و آمریکا پیامدهای مالی زیادی برای هر دو کشور دارد و صنعت گردشگری و بازرگانی که بر اساس اداره آمار آمریکا بالغ بر 610 میلیارد دلار ارزش دارد، مستقیما تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

با فرارسیدن بهار و بهتر شدن هوا به طور معمول مرزهای جنوبی آمریکا با افزایش ورود مهاجران روبرو می‌ شود اما آن‌ گونه که مقام‌ های اداره مهاجرت آمریکا روز پنجشنبه به رسانه‌ های این کشور گفته‌ اند طی چند روز گذشته آمار مهاجرانی که در مرز مکزیک به علت ورود غیرقانونی بازداشت شده‌ اند بی‌ سابقه بوده است.

«کوین مک‌ آلینان» کمیسر اداره مرزبانی و گمرک آمریکا تاکید کرده با توجه به وضعیت بسیار فشرده اردوگاه‌های ‌مرزی و تراکم بالای بازداشت‌ شدگان در آنها «حالا موضوع فقط بحث زمان است و تراژدی ممکن است هر لحظه در یکی از این اردوگاه‌ ها» روی دهد.

همزمان مقام‌ ها در «ال‌ پاسو» تگزاس گفته‌ اند تنها ظرف یک هفته گذشته بیش از 13 هزار مهاجری که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌ اند را بازداشت کرده‌ اند.

اکثر این مهاجران اعضای خانواده‌ های متواری از نابسامانی‌های چند کشور در آمریکای مرکزی چون السالوادور و هندوراس هستند و بسیاری از آنها زنان، کودکان و یا نوجوانانی هستند که بدون والدین خود از مرز رد شده‌ اند.

احداث دیوار مرزی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی یکی از وعده‌ های انتخاباتی ترامپ بوده که با مخالفت هایی در داخل آمریکا مواجه شده است.

با این حال دونالد ترامپ همچنان ساخت این دیوار را برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان و مجرمان خارجی از طریق مرز جنوبی آمریکا لازم می‌ داند و انتظار می‌رود در صورت حضور در رقابت‌ های انتخاباتی سال آینده، این طرح همچنان در برنامه انتخاباتی او گنجانده شود.

در حال حاضر در بخش‌ هایی از مرز آمریکا و مکزیک حصارهایی وجود دارد، اما به گفته ترامپ، این حصارها مانع از ورود مهاجران غیرقانونی نمی‌ شود.

در صورت تکمیل طرح مورد نظر ترامپ، عبور از مرز مکزیک و آمریکا تنها در گذرگاه‌ های رسمی امکان پذیر خواهد بود و در نتیجه، نظارت دقیق بر عبور و مرور مرزی صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.