سیاستمدار مسلمان و عضو کنگره آمریکا از سکوت واشنگتن در قبال مسائل حقوق بشری در عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایلهان عمر» سیاستمدار مسلمان و عضو کنگره آمریکا از سکوت واشنگتن در قبال مسائل حقوق بشری در عربستان سعودی انتقاد کرد.

ایلهان عمر، سیاستمدار مسلمان و سومالیایی‌تبار آمریکایی و اولین نماینده زن محجبه در کنگره آمریکا طی سخنانی در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور ضمن انتقاد از سکوت آمریکا در خصوص عربستان سعودی گفت: چرا برای عربستان سعودی همان معیارهای حقوق بشر در دیگر کشورها را اعمال نمی کنیم؟

وی در ادامه این نشست که در باره بررسی طرح پیشنهادی برای قطع حمایت ایالات متحده از عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن بود٬ افزود: «جنگ نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی علیه حوثی ها در یمن٬ منجر به یکی از بزرگترین بحران های انسانی در جهان شده است.»

وی افزود: طی سه سال و نیم گذشته بیش از 17 هزار نفر کشته و 40 هزار نفر نیز زخمی شدند. 3 میلیون نفر در داخل کشور آواره شدند. 22 میلیون نفر نیاز به کمک بشردوستانه دارند. میلیون ها نفر با خطر گرسنگی مواجه هستند.»

عضو مسلمان کنگره آمریکا همچنین تصریح کرد:«به دلیل وقوع جنگ، شاهد شیوع بیماری وبا هستیم که این یکی از بدترین موارد شیوع این بیماری در تاریخ است.»

ایلهان عمر در ادامه گفت: «آمریکا در مواجه با نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر در خاورمیانه و یا در خصوص اقدامات بی ثبات کننده در این منطقه٬ به سرعت وارد عمل می شود ولی چرا در مورد عربستان هیچ گام مشابهی بر نمی دارد».

ایلهان بعد از پایان نشست، ویدیوی سخنرانی خود در این کمیته را در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.