نماینده زن دموکرات رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا کاندید می‌ شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد «تولسی گابارد» نماینده دموکرات و عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا کاندید می‌ شود.

گابارد 37 ساله مبارزه انتخاباتی خود را رسما از ایالت «هاوایی» که در سال 2013 نماینده آنجا در کنگره بوده، آغاز کرده است.

گابارد نخستین زن هندو است که  نماینده کنگره می‌ شود.

وی گفت که وارد رقابت با سیاستمداران قدرتمند و شرکت‌ های بزرگ شده و با اشاره غیر مستقیم به ترامپ، قول داد که عزت و افتخار و احترام را به جایگاه ریاست‌ جمهوری بازمی‌ گرداند.

گابارد در ادامه افزود: «به من ملحق شوید تا این روحیه خدمت را فراتر از صدارت قرار داده و در مقابل حرص و فساد ایستادگی کنیم».

گابارد اعلام کرده است: موضوع جنگ و صلح، مسئله اصلی در کارزار انتخاباتی وی خواهد بود.

گابارد با دیگر کاندیداهای این حزب از جمله «کالاما هریس» و «الیزابت وارن» که سیاست‌ های مشابهی را اتخاذ کرده اند، رقابت سختی را در پیش دارد.

«جو بایدن، کری بوکر، کریستن گیلیبرند، و جولیان کاسترو» از جمله دیگر افرادی هستند که در اردوگاه دموکرات ها، برای رقابت با دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرده اند.

گابارد با مداخله آمریکا در سوریه و براندازی «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور مخالفت و در سال 2017 مخفیانه با وی دیدار کرده که این موضوع انتقاد بسیاری از اعضای حزبش را به دنبال داشت.

گابارد در ماه نوامبر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  به دلیل عدم اتخاذ رویکرد صریح و قاطع در برابر عربستان سعودی پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌ نگار منتقد این کشور انتقاد کرد. گابارد در صفحه توییتر خود خطاب به ترامپ نوشت که برده عربستان سعودی بودن با شعار «اول آمریکا» منافات دارد.

گابارد همچنین از حمایت دولت آمریکا از عربستان در جنگ یمن انتقاد کرد.

تا این لحظه تعداد زنانی که قصد کاندیداتوری حزب دموکرات را دارند بیشتر از مردان است و همچنین برای نخستین بار است که بیش از یک زن برای احراز این کاندیداتوری پا پیش گذاشته است.

تولسی گابارد کیست؟

گابارد نماینده حوزه انتخابیه دوم هاوایی از حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان است که برای نخستین‌ بار در 6 ژانویه 2013 میلادی به‌ عضویت این مجلس درآمد. او همچنین نخستین ساموآی آمریکایی، نخستین هندو، و به همراه «تمی داکورت» یکی از اولین کهنه سربازان رزمی زن انتخاب شده به عنوان یک نماینده در کنگره آمریکا است.

گابارد از حقوق سقط جنین در آمریکا حمایت، و با شراکت ترانس-پاسیفیک مخالف است، و موضعش در مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا را در 2012 به حمایت از آن تغییر داد. او منتقد جنبه‌ هایی از سیاست دولت آمریکا در خصوص جنگ عراق، مداخله نظامی در لیبی، وجنگ داخلی سوریه است، و مخالف کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت است.

گابارد در دسامبر 2016 در صفحه توییتر خود نوشت سازمان سیا عناصر وابسته به سازمان تروریستی القاعده را به منظور براندازی حکومت بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه مسلح کرده‌ است. وی اعلام کرد: طی چهار سال، سیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال مسلح کردن مخالفان به اصطلاح «میانه‌ رو» بود که با القاعده متحد شده بودند تا حکومت سوریه را ساقط کنند.

او همچنین با انتشار یادداشتی در صفحه توییتر خود، خواستار توقف حمایت‌ های واشنگتن در تداوم کمک مالی به گروه‌ های تروریستی در سوریه شد. وی ضمن انتقاد از حمایت‌ های واشنگتن از مخالفان دولت سوریه، بر لزوم توقف «کمک مالی به گروه‌ های تروریستی» تاکید کرد. او کمک‌ های مالی به تروریست‌ ها را «دیوانگی» توصیف کرد. او در صفحه توییتر خود همچنین نوشت: «گزارش اخیر نیویورک تایمز تایید می‌کند که گروه‌ های شورشی مورد حمایت آمریکا، با گروه‌ های القاعده و وابسته‌ های آن متحد شده و در ائتلاف هستند.»

گابارد تصریح کرد: «القاعده و نیروهای وابسته به آن همچنان قوی‌ ترین نیروی موجود در صحنه تحولات میدانی هستند که با حمایت عربستان سعودی، ترکیه و آمریکا در تلاش برای ساقط کردن دولت سوریه هستند». وی در پایان با تاکید بر لزوم «پایان یافتن این دیوانگی»، کمک مالی دولت آمریکا به گروه‌ های تروریستی را «غیرقانونی» خواند.

گابارد در 11 ژانویه 2019 اعلام کرده بود برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مبارزه خواهد کرد و حال امروز این کار را رسما انجام داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.