ریک گیتس مشاور پیشین تیم مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا اتهام‌ های توطئه علیه آمریکا و دروغ گفتن به بازرسان تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 را پذیرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مشاور ارشد پیشین تیم مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا متهم به همدستی با روسیه شد و قرار است به زودی در چارچوب تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، درباره اتهامات خود توضیح دهد.

«ریک گیتس» که در دوران مبارزات انتخاباتی 2016 رئیس ستاد «دونالد ترامپ» بود، اتهام‌ های توطئه علیه آمریکا و دروغ گفتن به بازرسان را پذیرفته است و با تیم تحقیق درباره رابطه ستاد ترامپ با روسیه همکاری می‌ کند.

دفتر رابرت مولر به دادگاه گفته است که در صورت همکاری گیتس با تحقیقات، برای او درخواست تخفیف مجازات خواهد داد.

گیتس 45 ساله، پیش از اعتراف روز جمعه‌ اش با اتهام‌ های دیگری، از جمله پولشویی نیز مواجه بود.

اتهام‌ هایی که او پذیرفته می‌ تواند بین 4 تا 6 سال حبس برای او به دنبال داشته باشد.

«پل مانافورت» همکار سابق گیتس در واکنش به اعترافات او گفته است که این اظهارات او را از دفاع از خودش در برابر آنچه «حجم گسترده ای از اتهامات جعلی» نامیده، باز نمی دارد.

 

wire-2368602-1519416859-113_634x457

 

او آرزو کرد گیتس قدرت داشته باشد تا محاکمه را ادامه دهد.

دوستان مانافورت می گویند که کیفرخواست مولر تلاشی برای فشار وی است تا اطلاعاتی در مورد ترامپ و ستاد انتخاباتی او ارائه دهد.

یک روز پیش در ایالت «ویرجینیا» این دو به 16 مورد جرم همچون کلاهبرداری از بانک و فرار مالیاتی متهم شده بودند.

این اتهامات ارتباطی به ستاد انتخاباتی ترامپ یا خود او ندارد بلکه مربوط به زمانی است که مانافورت و گیتس هنوز وارد ستاد انتخابات نشده بودند. با این حال، این تحقیقات کاخ سفید را نیز درگیر کرده است.

پس از آنکه در ماه اکتبر اتهاماتی به مانافورت و گیتس وارد شد، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ نیز اعتراف کرد که در مورد ارتباطاتش با روسیه به اف بی آی دروغ گفته بود. تاکنون 13 روس به تلاش برای ایجاد هرج و مرج در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تغییر آراء به نفع ترامپ در سال 2016 متهم شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.