رئیس جمهور روسیه افزود: اگر کشورهای اروپایی این امر را قبول کنند باید بدانند که سرزمین های خود را در خطر مقابله به مثل موشکی قرار خواهند داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،رئیس جمهور روسیه تأکید کرد در صورت استقرار موشک های جدید در اروپا این کشور مقابله به مثل خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا به سوالات خبرنگاران در خصوص خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد پاسخ داد.

پوتین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت خروج آمریکا از پیمان مذکور و استقرار موشک های جدید در اروپا تصریح کرد: مساله اساسی این است؛ با این موشک های تازه (اروپا) چه خواهد کرد. اگر این موشک ها به اروپا داده شوند به طور طبیعی ما نیز مجبور به مقابله خواهیم شد.

رئیس جمهور روسیه افزود: اگر کشورهای اروپایی این امر را قبول کنند باید بدانند که سرزمین های خود را در خطر مقابله به مثل موشکی قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه پیش‌تر از برچیده شدن پیمان موشک های ضد بالستیک و اکنون پیمان منع موشک های هسته ای ابراز نگرانی کرده است گفت: با از میان برداشتن همه اینها چیزی برای ممانعت از گسترش تسلیحات باقی نخواهد ماند. در این صورت به نظر من وضعیت بسیار خطرناک خواهد شده و چیزی جز مسابقه تسلیحاتی برجای نخواهد ماند.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که آمریکا تا کنون مدارکی دال بر نقض پیمان منع موشک های هسته ای از سوی روسیه ارائه نکرده است.

ولادیمیر پوتین در عین حال به اشاره به اینکه یازدهم نوامبر در جریان نشستی در پاریس با همتای آمریکایی خود در این خصوص صحبت خواهد کرد به آندسته از کشورهای اروپایی که استقرار موشک های استراتژیک آمریکا را در خاک خود می پذیرند هشدار داد و تصریح کرد که «با پاسخ های متقابل مواجه خواهند بود.»

مسکو پیشتر نیز تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان بین المللی منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را «مخاطره آمیز» توصیف کرده بود.

تاس، خبرگزاری رسمی روسیه روز یکشنبه به نقل از «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: «خروج آمریکا از پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد بسیار خطرناک است.»

«دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به صورت یکجانبه اعلام کرد که کشورش از این پیمان بین المللی با روسیه که در دوره جنگ سرد منعقد شده، خارج می شود.

پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال ۱۹۸۷، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.