دولت ایتالیا مرزبانان و مأموران گمرک فرانسه را متهم کرده است که مهاجران را به ایتالیا بازگردانده در خاک این کشور در منطقه کوهستانی آلپ رها می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: ایتالیا برای کنترل «رفتار خصمانه» مأموران فرانسوی با پناهجویان رانده شده از این کشور، گشت مرزی تشکیل می‌دهد.

دولت ایتالیا مرزبانان و مأموران گمرک فرانسه را متهم کرده است که مهاجران را به ایتالیا بازگردانده در خاک این کشور در منطقه کوهستانی آلپ رها می‌کنند. به گفته دولت ایتالیا، مأموران این کشور حتی امکان بررسی این را ندارند که ببینند آیا مهاجران بازگردانده شده واقعا از خاک ایتالیا به فرانسه رفته‌اند یا نه.

«ماتئو سالوینی»  وزیر کشور ایتالیا تصاویری را در فیس‌بوک منتشر کرده که نشان می‌دهد مأموران فرانسوی با ورود به روستای مرزی کلاوی‌یر واقع در خاک ایتالیا، گروهی از پناهجویان آفریقایی را در جاده‌ای پیاده می‌کنند و می‌روند. او با انتشار این ویدئو می‌نویسد که «خطر جدی تیرگی روابط» میان دو کشور همسایه وجود دارد.

دولت ایتالیا می‌گوید در واکنش به این رفتار فرانسه، قصد دارد در روستای کلاوی‌یر گشت بگذارد.

تصاویری که ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در فیس‌بوک منتشر کرده است

آقای سالوینی روز شنبه هفته جاری گفته بود که هیچ گونه توافق دوجانبه کتبی و رسمی میان کشورش با فرانسه وجود ندارد که مجوز چنین رفتاری از سوی دولت فرانسه باشد.

 

واکنش فرانسه

از سوی دیگر« کریستوف کاستانر»  وزیر کشور جدید فرانسه روز گذشته-یکشنبه- اعلام کرد به زودی با همتای ایتالیایی‌اش دیدار می‌کند. او اظهار امیدواری کرده است که برای این مشکل راه حلی بر اساس «همکاری» و نه «دشمنی» پیدا شود.

وزیر کشور ایتالیا گفته است که «بی‌صبرانه» منتظر چنین دیداری است اما در عین حال با تأکید بر این که گشت‌های مرزی را برقرار می‌کند، گفته است: «ایتالیا دیگر منفعل نیست و نمی‌خواهد به اردوگاه مهاجران اروپا بدل شود.»

فرانسه همه ساله شمار زیادی از پناهجویان را به طور قانونی و با استناد به قانون موسوم به «دوبلین» به ایتالیا بازمی‌گرداند. بر اساس قانون دوبلین، هر پناهجو در فضای اتحادیه اروپا باید درخواست پناهندگی خود را به کشوری بدهد که برای نخستین بار به آن وارد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.