وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که گذرگاه مرزی نصیب دهم ماه آینده به روی کامیون ها و خودروهای ترانزیتی که از اردن به سوریه وارد می شوند یا از سوریه به اردن وارد می شوند بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت حمل و نقل  سوریه اعلام کرد که گذرگاه مرزی «نصیب» با اردن دهم ماه آینده بازگشایی می شود و عبور کامیون ها و ترانزیت کالا از طریق مرزهای اردن و سوریه آغاز می شود.

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که  گذرگاه مرزی نصیب دهم ماه آینده به روی کامیون ها و خودروهای ترانزیتی که از اردن به سوریه وارد می شوند یا از سوریه به اردن وارد می شوند بازگشایی می شود.

این وزارتخانه تأکید کرد که  تمهیدات لجستیکی برای بازگشایی گذرگاه نصیب امروز تکمیل شد.

پیش از این«علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه در گفت  وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که دولت سوریه گذرگاه مرزی نصیب را امروز صبح به روی کامیون ها و خودروهای ترانزیتی که از اردن به سوریه وارد می شوند یا از سوریه به اردن وارد می شوند را گشود.

وی افزود که عبور و مرور پس تکمیل همه تدابیر لازم برای گذرگاه مرزی نصب آغاز شد.

حمود تصریح کرد که تدابیر لازم شامل تهیه چند لایحه برای سازماندهی فعال کردن گذرگاه و عبور و مرور دوباره کالا و ترانزیت و محموله ها و نیز عبور و مرور شهروندان با هماهنگی وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه می شود.

اما بلافاصله دولت اردن این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که رایزنی درباره بازگشایی این گذرگاه ادامه دارد و این گذرگاه همچنان بسته است.

پیشتر« ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در روز پنجشنبه گذشته تأکید کرد که کشورش به دنبال بازگشایی مرزها با سوریه است لیکن پس از رایزنی درباره همه جزئیات فنی و توافق بر سر آنها این مساله رخ می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.