گرچه کاندیدای پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور، روز جمعه مورد تایید کمیته قضایی سنا قرار گرفت اما تا تصمیم گیری نهایی برای عضویت او راه درازی پیش روست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: درست است که «برت کاوانا» کاندیدای دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، با وجود اتهام‌ های آزار و تعرض جنسی که علیه او مطرح شده، توانست تایید کمیته قضایی سنای آمریکا را بگیرد اما قرار است اف‌ بی‌ آی درباره اتهام‌ های مطرح‌ شده تحقیقاتی انجام دهد که احتمال دارد رای‌ گیری برای تایید نهایی کاوانا در مجلس سنا را به تاخیر بیاندازد یا اصلا او را رد صلاحیت کند.

هنوز تاریخ دقیقی برای رای گیری نهایی درباره عضویت کاوانا در دیوان عالی آمریکا مشخص نشده است.

«جف فلیک» یکی از سناتورهای جمهوری‌ خواه عضو کمیته قضایی خواسته است که رای‌ گیری درباره قاضی دیوان عالی یک هفته به تاخیر بیفتد تا تحقیقات احتمالی لازم درباره اتهام‌ های آزار و تجاوز از طرف او توسط اف بی آی انجام شود.

فلیک گفته است که اگر تحقیقات درباره کاوانا انجام نشود، او در سنا به این کاندیدای عضویت دیوان عالی رای نخواهد داد.

رای این سناتور جمهوری‌ خواه از آن نظر اهمیت دارد که جمهوری‌ خواهان 51 کرسی سنا را در اختیار دارند و 49 کرسی در اختیار دموکرات‌ ها است.

جلسه استماع

رای‌ گیری روز جمعه در مورد کاوانا یک روز پس از جلسه‌ ای طولانی و جنجالی در کمیته قضایی انجام شد که طی آن «کریستین بلیسی فورد» و برت کاوانا درباره اتهام تجاوز شهادت دادند.

 

1

 

فورد، کاوانا را متهم کرد که در دوران نوجوانی‌ اش هنگام مستی قصد تعرض به او را داشته است. کاوانا به شدت این اتهام را رد کرد و خود را قربانی کشمکش‌ های سیاسی دانست.

در جلسه روز جمعه 11 نفر از اعضای کمیته قضایی به برت کاوانا رای مثبت و 10 نفر رای منفی دادند. همه رای‌ های موافق، جمهوری‌ خواه و همه رای‌ های مخالف، دموکرات بودند.

پس از تایید در کمیته مربوطه، باید از همه سناتورها برای تایید یا رد کاوانا رای‌ گیری شود.

اکثریت سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است.

«جان کورنین» از جمهوری‌ خواهان ارشد سنا گفت که آنها درباره تاخیر احتمالی در رای‌ گیری برای تایید کاوانا رایزنی خواهند کرد.

اتهامات

شمار زنانی که کاندیدای دونالد ترامپ برای حضور در دیوان عالی آمریکا را به تعرض جنسی متهم کرده‌ اند به سه نفر رسیده است.

دو اتهام قبلی صحنه سیاسی آمریکا را به شدت ملتهب کرده بود و اتهام سوم، این التهاب را بیشتر کرده است. اتهام جدید، 24 ساعت قبل از شهادت خانم فورد در سنای آمریکا مطرح شد.

سوئتنیک در شهادت خود آورده که در سال‌ های 1980 و 1983 در چندین مهمانی کاوانا و دوست صمیمی‌ اش «مارک جاج» را دیده که در نوشیدن زیاده‌ روی می‌ کردند و وقتی دخترها به آنها روی خوش نشان نمی‌ دادند آنها خود را به دخترها تحمیل می‌ کردند.

 

3

 

او شهادت داده که این دو دوست در این پارتی‌ ها زنان را مست می‌ کردند یا به آنها مواد مخدر می‌ دادند تا مردان به نوبت از آنها سوءاستفاده کنند.

در این شهادت آمده که سوئتنیک هم یکی از قربانیان تجاوز بوده است. او گفته که کاوانا هم در آن زمان در اتاق بوده است.

سوئتنیک شهادتنامه رسمی خود را از طریق «مایکل اوناتی» وکیلش، منتشر کرده است. اوناتی شهرتش را از جمله با وکالت «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های مستهجن به دست آورده است. استورمی دانیلز می گوید سال‌ ها پیش با ترامپ رابطه جنسی داشته است.

«دبورا رامیرز» هم دومین زنی بود که کاوانا را متهم کرده بود. او که در دانشگاه «ییل» با کاوانا همکلاسی بوده، اعلام کرد از سوی وی مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته است. او این کار را در حالت مستی انجام داده است. سه نفر دیگر درباره گفته‌ های خانم رامیرز با شبکه خبری ان‌ بی‌ سی صحبت کرده‌ اند. او که هم سن کاوانا است، 53 سال دارد و در سال 1987 همزمان با برت کاوانا از دانشگاه ییل فارغ‌ التحصیل شده است.

 

2

 

انتصاب قضات دیوان عالی آمریکا تصمیمی سرنوشت ساز است چون 9 قاضی این نهاد که مادام العمر در این منصب باقی خواهند بود، اغلب داور نهایی قوانین جنجالی در این کشور است که تاثیر عمیقی بر زندگی مردم دارد.

همین امر انتخاب قاضی در دیوان عالی را مسئله مهمی کرده است. اگر کاوانا انتخاب شود، تعداد قاضی‌ های جمهوری‌ خواه در دیوان عالی را به عدد 5 می‌ رساند که کمک بزرگی برای پیشبرد اهداف آنهاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.