دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد شماری از اعضای گروه داعش از جمله دو عضو انگلیسی این گروه موسوم به باند«بیتلز» را به گوانتانامو منتقل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا طرحی را در دست بررسی دارد که براساس آن تعدادی از عناصر گروه داعش به زندان نظامی «گوانتانامو» فرستاده خواهند شد.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد شماری از اعضای گروه داعش از جمله دو عضو انگلیسی این گروه موسوم به باند«بیتلز» را به گوانتانامو منتقل کند.

بر اساس گزارش ان بی سی، «الکسندا امون کوتی» و «الشافعی الشیخ» از جمله عناصر داعش هستند که به گوانتانامو منتقل می شوند.

کوتی و الشیخ دو عضو باند گروگانگیری در داعش بودند و به دلیل لهجه بریتانیایی شان معروف به «بیتلز» شدند. این دو تروریست در عملیات سر بریدن مشهور شدند و باور بر این است که «جیمز فولی» روزنامه آمریکایی و شماری از کارکنان امدادرسانی غربی را کشته اند.

به گزارش شبکه «ان بی سی» در این طرح پیش بینی شده است که صدها نفر از عناصر داعش به زندانی در عراق فرستاده شوند. بنا بر این طرح آن دسته از عناصر داعش که اهمیت آنها بیشتر از دیگران است نیز به گوانتانامو انتقال می یابند.

در این گزارش به نقل از پنج مقام آمریکایی آمده است شماری از عناصر داعش که در قتل اتباع آمریکا و گروگان های غربی دست داشته اند به گوانتانامو منتقل می شوند.

اعضای دموکرات کنگره آمریکا و گروه های مدافع حقوق بشر با اعزام زندانیان جدید به گوانتانامو مخالف هستند. «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا وعده داده بود که زندان گونتانامو را تعطیل خواهد کرد. با این حال این وعده او هرگز عملی نشد.

مخالفان انتقال  عناصر داعش به زندان گوانتانامو اعتقاد دارند که این افراد باید در محکمه های فدرال آمریکا مورد محاکمه قرار گیرند. این در حالی است که زندانیان گوانتانامو تا زمانی مشخص و بدون محاکمه در این زندان نگهداری می شوند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر در مورد احتمال انتقال عناصر داعش به گوانتانامو و زندانی در عراق خودداری کرده است. وزارت خارجه ایالات متحده نیز از تائید یا تکذیب گزارش احتمال انتقال برخی عناصر داعش به گوانتانامو خودداری کرده است.

«ساره هیگنز» سخنگوی پنتاگون نیز در این زمینه گفت:«هنوز در این مرحله هیچ شخصی برای انتقال به گوانتانامو مشخص نشده است.»

وی افزود:« مرکز بازداشت در خلیج گوانتانامو گزینه ای برای زندانی کردن افراد مسلح دشمن به مدت طولانی است.»

هگینز همچنین گفت که گزینه های دیگر شامل انتقال زندانیان به شرکای خارجی دیگر یا محاکمه آنها در دادگاه های ایالات متحده آمریکاست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.