در حالی که ایران همیشه همه برادران عراقی را اعم از شیعه، سنی و کرد تشویق کرده است تا از انتخابات دمکراتیک حمایت کنند، این مضحک و آشکارا نادرست است که ادعا شود ایران تشویق می کند تا «شیعیان بتوانند بر سیاست های عراق غلبه کنند».

به گزارش جماران؛ سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای وال استریت ژورنال درباره اقدام ایران در آموزش و تسلیح عراقی ها برای مبارزه با آمریکایی ها را مضحک دانست و گفت: ایران به عراقی ها صرفا در مقابله با گروه های تروریستی کمک کرده است.

علیرضا میریوسفی روز پنج شنبه در یاداشتی خطاب به مایکل گردون نویسنده این مطلب در وال استریت ژورنال، افزود: همانطور که می دانید، ایران مرز بزرگی با عراق دارد و پس از سقوط صدام حسین، بسیاری از عراقی ها از مرز عبور کرده اند و روابط بین ایران و عراق دوباره برقرار شده است. 

وی ادامه داد: در حالی که ایران همیشه همه برادران عراقی را اعم از شیعه، سنی و کرد تشویق کرده است تا از انتخابات دمکراتیک حمایت کنند، این مضحک و آشکارا نادرست است که ادعا شود ایران تشویق می کند تا «شیعیان بتوانند بر سیاست های عراق غلبه کنند». درخواست مشارکت کامل همه گروه ها و افراد در هر انتخاباتی، ترجیح دادن یک حزب نسبت به دیگری نیست.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: به این سوال که ایران «شبه نظامیان شیعه را آموزش داد و مسلح کرد تا با نیروهای آمریکایی مبارزه کنند»؛ بارها و بارها طی 15 سال گذشته پاسخ داده شده است. ایران به عراقی ها صرفا به منظور دفاع از خود در مقابل گروه های تروریستی همچون داعش کمک کرده است.

به گزارش روزنامه وال استریت جورنال به تازگی اسنادی منتشر شده است که مبنای آن، بازجویی‌های شبه نظامیان شیعه عراقی بوده است.

در این یادداشت ادعا شده است ایران، شبه نظامیان عراقی را برای انجام حملات مرگبار متعددی علیه نیروهای نظامی آمریکا، مجهز به بمب کرده و حتی به آنها برای برنامه ریزی و طرح نقشه حملات کمک کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.