مایکل پمپئو با مسعود بارزانی درباره تحولات سیاسی عراق و طیف وسیعی از مسایل منطقه تبادل نظر کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا در تماس با رئیس حزب دمکرات کردستان عراق درباره دولت آتی این کشور گفت و گو کرد.

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با اعلام این خبر افزود: مایکل پمپئو با مسعود بارزانی درباره تحولات سیاسی عراق و طیف وسیعی از مسایل منطقه تبادل نظر کرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه تاکید کرد که تشکیل دولت جدید عراق یک روندی است که باید با توجه به جدول زمانی مطابق با قانون اساسی عراق انجام شود و نشان دهنده اراده رای دهندگان عراقی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: پمپئو تاکید کرد که آمریکا امیدوار است یک دولت قوی و فراگیر را ببیند که در خدمت همه عراقی ها باشد.

چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق با حضور 27 ائتلاف و هفت هزار نامزد انتخاباتی برای تصدی 329 کرسی پارلمان 22 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.

این نخستین انتخابات پساداعش در عراق بود که با وجود برخی پیش بینی ها مبنی بر مشارکت حداکثری مردم، بنا به آمار کمیسیون عالی انتخابات عراق حدود 44 درصد در آن شرکت کردند.

فهرست های بزرگ پیروز انتخابات بر اساس شمارش اولیه و یک جمع بندی غیر رسمی به ترتیب سائرون (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) با 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 22 کرسی و جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) با 13 کرسی هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.