وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور اوایل ماه سپتامبر آینده رزمایش نظامی بزرگی در دریای مدیترانه برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور اوایل ماه سپتامبر آینده رزمایش  نظامی بزرگی در دریای مدیترانه برگزار می کند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تأکید کرد که این رزمایش با مشارکت 25 کشتی و کشتی پشتیبانی وابسته به ناوگان شمالی و ناوگان های دریای بالتیک، دریای سیاه و دریای خزر به فرماندهی رزمناو موشکی«مارشال اوستینوف» برگزار می شود.

در این بیانیه آمده است که همچنین در این رزمایش نزدیک به 30 هواپیمای دور برد، هواپیماهای نظامی و هواپیماهای دریایی از جمله هواپیمای«تو-160»  استراتژیک حامل موشک،هواپیماهای«تو148 ان کا»،«ال -38» ضد زیردریایی ها و  جنگنده های« سو-33»و «سو 30 اس ام» وابسته به نیروی دریایی مشارکت می کنند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که به موجب طرح برنامه این رزمایش نیروی شرکت کننده در آن برای انجام ماموریت های مرتبط با دفاع هوایی، مبارزه با زیردریایی ها و عملیات تخریب و نیز مبارزه با مین ها آموزش می بینند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه اشتأکید کرد که بر اساس قوانین بین المللی و برای حفظ سلامت دریانوری و هوانوردی منطقه رزمایش از قبل منطقه خطرناک برای همه کشتی ها و هواپیماها اعلام می شود.

این رزمایش همزمان با هشدار روسیه به غرب درباره طرح کشورهای غربی برای اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح  شیمیایی در استان«ادلب» همزمان شده است.

این در حالی است که «اتولی آنتونوف» نماینده روسیه در سازمان ملل، گفته است طی دیدار با مقامات آمریکایی به آنان بابت «تجاوز بی‌اساس و غیرقانونی به خاک سوریه» هشدار داده است.

آقای آنتونوف گفت که این هفته ملاقاتی با مقامات امریکایی و از جمله با «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، داشته است و نگرانی مسکو را از بابت نشانه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی ایالات متحده برای ترتیب دادن حملاتی جدید به سوریه به مقامات این کشور ابلاغ کرده است.

پیشتر ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، تأکید کرده بود که ناوشکن «یو اس اس راس» آمریکا با قابلیت هدایت موشک روز ۲۵ اوت وارد آب‌های مدیترانه شده است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه این ناوشکن آمریکایی به ۲۸ فروند موشک کروز «تاماهاوک» مجهز است و قادر است هر نقطه از خاک سوریه را مورد هدف قرار دهد.

مقامات کاخ سفید در هفته گذشته به خبرگزاری بلومبرگ گفته بودند که اگر دولت سوریه و متحدان آن در جریان تصرف ادلب نیز دست به حمله شیمیایی بزنند، آمریکا بار دیگر خاک این کشور را هدف قرار خواهد داد.این در حالی است که سوریه بارها استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرده است.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه نیز تأکید کرد که واشنگتن و همپیمانانش می توانند یک گروه هجومی در سواحل سوریه طی 24 ساعت تشکیل دهند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که روسیه قدرت مادی برای استفاده از سلاح شیمیایی پس از نابودی زرادخانه اش به طور کامل را ندارد.

این وزارتخانه هشدار داد که هر گونه حمله نظامی آمریکا به سوریه از پیشرفت اقدامات برای راه حل سیاسی جلوگیری می کند و مانعی بر سر راه آن خواهد بود.

 

ولید المعلم در مسکو

از سوی دیگر، خبرگزاری سانا گزارش داد که «ولید المعلم» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر سوریه قرار است امروز بعد از ظهر با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو می کند.

رایزنی های المعلم با لاوروف بر آخرین تحولات اوضاع سوریه و منطقه و هماهنگی و مشورت بین دو طرف در جنگ مشترک ضد تروریسم و تلاش ها انجام شده برای بازگشت آوارگان سوری به وطن خود متمرکز خواهد بود.

قرار است، ولید المعلم که ریاست طرف سوری در کمیته سوری – روسی مشترک برای همکاری اقتصادی، تجاری و علمی بر عهده دارد، فردا نیز با «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه و رئیس طرف روسیه در کمیته مشترک دیدار و روابط همکاری دو جانبه در تمام زمینه ها را بررسی کند.

ولید المعلم در یک سفر رسمی به دعوت سرگی لاوروف وارد مسکو شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.