به گزارش ایرنا، کیقباد یاکیده روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی به تناسب جمعیتی بوشهر از استان های پیشرو در تامین آب از طریق آب شیرین کن ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: نخستین آب شیرین کن احداثی بوشهر اکنون با ظرفیت تولید 10 هزار متر مکعب آب در شبانه روز فعال و در مدار تولید قرار دارد.
یاکیده بیان کرد: روزانه 40 هزارمتر مکعب از خط کوثر و 10 هزار متر مکعب آب از تاسیسات آب شیرین کن در شهر بوشهر توزیع می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهارداشت: همچنین عملیات اجرایی آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری یکهزار و 500 میلیارد ریالی در هفته دولت امسال آغاز خواهد شد.
یاکیده در باره قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در بخش تولید آب گفت: با انعقاد این قراد دادها در فاز اول روزانه 75 هزار و 500 متر مکعب آب تولید و در فاز دوم نیز مجوز 70 هزارمتر مکعب آب از طریق نمک زدایی آب دریا گرفته شده است.
وی افزود: همچنین 2 واحد آب شیرین کن با ظرفیت های هشت هزار و 500 و 6 هزار مترمکعب در آینده ای نزدیک برای فراخوان انتخاب سرمایه گذار آگهی روزنامه می شود.
یاکیده با تاکید بر نقش مهم مدیریت مصرف آب افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی مشارکت جدی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یکی از مشکلات مهم آبرسانی در بوشهر هدر رفت آب است که این هدر رفت به 2 شیوه ظاهری و دیگری هدر رفت واقعی است.
وی بیان کرد: هدر رفت ظاهری شامل خطا و دستکاری کنتور و انشعابات غیر مجاز است که در آن آب تولیده شده بدست مشترک می رسد ولی هیچ هزینه ای بابت آن دریافت نمی شود.
یاکیده ادامه داد: در هدر رفت واقعی نیز شامل نشتی و فرسودگی شبکه آبرسانی است که اکنون میزان فرسودگی شبکه آبرسانی بوشهر 18درصد و این رقم در سطح کشور 15 درصد است
وی افزود: تاکنون بیش از 10 هزار انشعاب غیر مجاز در شهرهای استان بوشهر شناسایی شده که بخش عمده ای از هدر رفت ظاهری را در بر می گیرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ارتباط با اجرای طرح های فاضلاب بیان کرد: اجرای طرح های فاضلاب نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است که تکمیل این طرح ها در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم در اولویت برنامه های این شرکت قراردارد.
وی پیشرفت فیزیکی طرح های فاضلاب شهرهای گناوه و دیلم را بیش از 85 درصد عنوان کرد و گفت: طرح های فاضلاب این دو شهر جزو 10 شهری است که در کشور دارای ردیف اعتبار ملی است.
یاکیده با اشاره به اینکه در سال 1392 ردیف اعتباری طرح فاضلاب این دو شهر متوقف شده بود یادآورشد: در سال 1393با پیگیری های انجام شده ردیف اعتباری برای ادامه طرح فاضلاب گناوه و دیلم باز شد و اکنون جزو طرح های فعال استان بوشهر است.
یاکیده یادآور شد: در سفر دیماه سال 1393 رئیس جمهوری به بوشهر یکهزار و 700 میلیارد ریال برای تکمیل طرح فاضلاب شهر بوشهر مصوب شد که 700 میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون هزینه شده است.
وی گفت: در سال 1396 معادل 300 میلیارد ریال برای طرح های فاضلاب در شهر بوشهر هزینه شده که از جمله این اقدامات لوله گذاری در محلات جبری و صلح آباد، جلالی و شغاب، ساخت ایستگاه پمپاژ جدید و اصلاحی در شبکه فرسوده فاضلاب است.
یاکیده یادآورشد: برای احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب 2 قطعه زمین به مبلغ 40 میلیارد ریال روبروی پارک سیادت و گمرک بوشهر خریداری شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح فاضلاب در بافت قدیم برای تحقق درخواست شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری 2 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته که این طرح در سال جاری اجرایی می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به بوشهر یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوب باقی مانده که در تکمیل طرح فاضلاب در مرکز شهر و بافت قدیم هزینه می شود.
وی افزود: پس از تکمیل طرح فاضلاب در مرکز شهر و بافت قدیم این طرح در محلات جنوبی و تنگک ها اجرایی می شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.