همزمان با هشتمین روز دهه فجر با سفر استاندار اردبیل به شهرستان کوثر از ۲۷ طرح و پروژه مهم تولیدی و خدمات شهری و روستایی با صرف هزینه ۷۴میلیارد ریال رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان کوثر در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر یکی از قطب‌های گردشگری استان است و با اجرای طرح بانک زمین تعیین پایاب سدگیوی این شهرستان متحول می شود.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه به جهت کوهستانی بودن منطقه طرح گردشگری و باغ شهر با مشخص شدن مشاوران اجرایی می شود افزود:وجود آب های گرم در منطقه پتانسیل گردشگری را افزایش داده و باید با احداث مجموعه آبگرم های مجهز و مدرن با استاندارد جهانی این شهرستان از بن بست اقتصادی خارج شود.

وی با بیان اینکه اشتغال و گردشگری از اولویت های اصلی ما در استان است افزود: دولت تدبیر و امید بیشترین انرژی خود را صرف رفع بیکاری، کاهش مهاجرت و افزایش طرح گردشگری گذاشته و تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار مناطق کم برخوردار و روستاییان و سرمایه گذاران قرار می دهد.

 بهنام جو با اشاره به اینکه بنای حمام سنگی به عنوان موزه باید مورد بازدید مسافران قرار گیرد افزود: با جذب سرمایه گذار و برنامه ریزی لازم انتقال آب این حمام برای احداث یک مجموعه بزرگ ضرورت دارد.

استاندار اردبیل احداث راه ارتباطی درام _کلور برای رونق منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: بازسازی مجتمع آبدرمانی گیوی، داش حمام، تعیین پایاب سد کوثر و احداث هتل های حداقل سه ستاره در  شهرستان کوثر ، قطعا چشم انداز متفاوتی برای آن متصور است.

وی تصریح کرد: هرچند این شهرستان به جهت محدودیت طبیعی توسعه چندانی نداشته اما با برنامه ریزی های مناسب و همکاری تمام دستگاه ها توسعه شگفت انگیزی در انتظار این شهرستان است.

 بهنام جو افزود: حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز هدف ماست و فرمانداران به نمایندگی از دولت خود باید پابه پای سرمایه گذاران پیگیر مجوز در کمتر از یک ماه باشند.

وی  میوه " به" را یکی از محصولات منحصر بفرد شهر گیوی بر شمرد و افزود: شهر گیوی یا به عبارتی شهر "به" منطقه مستعد برای تولید این میوه که ماندگاری بیشتر نسبت به سایر میوه ها داشته و برای اقتصاد کشاورزان تاثیر خواهد داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اندازی پروژه های تولیدی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، افزود:  زیربنای گردشگری، ایجاد راه های مواصلاتی و ارتباطی است و نزدیکی این شهرستان به جاده اردبیل -سرچم امتیاز بزرگی محسوب می شود.

وی از فرماندار و معاون عمرانی خواست بانک زمین، طرح های مطالعاتی و نظریه مشاوران را تا سفر بعدی تهیه و جلسه آتی ارایه دهند.

استاندار اردبیل در این سفر یک روزه به شهرستان کوثر از پروژه سد کوثر،مجموعه آبگرم گیوی، حمام تاریخی سنگی بازدید کرد و دبیرستان دوره اول متوسطه که توسط برادران خیر صادقی احداث شده  را افتتاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.