به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر افزود: پس از انتخاب ترامپ به سمت رییس جمهوری امریکا، پیش بینی می شد آمریکا از برجام خارج شود اما بزرگی کار جایی بود که مردان دیپلماسی ایران انجام دادند این کار نشان از تیزهوشی دلیرمردان ما در عرصه دیپلماسی بود.
وی بیان کرد: با تدابیری که مسئولان کشور از جمله رهبر معظم انقلاب، دولت و تیم هسته‌ای اندیشیدند، اجماع علیه ایران در موضوع هسته ای به هم خورد و در کمتر برهه ای از جهان معاصر امریکا و غرب در دو نقطه مقابل هم ایستادند.
خورشیدی گفت: تلاش برای توقف پیشرفت ایران همچنان ادامه دارد اما باید با حفظ وحدت داخلی همچنان به راه خود ادامه داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باید به کسانی که توافق برجام را انجام دادند دست مریزاد گفت و تلاش کرد تبعات خروج آمریکا از این توافق بین المللی را به کمترین حد ممکن رساند.
وی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان در چند سال گذشته افزود: در آن زمان نفوذ کلام علمای اهل سنت به حدی بود که جامعه اهل سنت ایران هیچ پیوستگی به طالبان و القاعده حس نکرد.
خورشیدی افزود: تلاشهای زیادی از سوی علمای اهل سنت و شیعه برای تقریب مذاهب انجام شده است اما این تقریب را امام خمینی (ره) با نظربلندشان عملی کرد.
وی اظهار کرد: در قانون اساسی ظرفیت هایی وجود دارد که همه اهل سنت و شیعه را ملت نامیده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: باید از بیان کلمه اقلیت به خود و اکثریت ملت خودداری کرد چرا که خداوند در قرآن همه ما را اخوان خطاب کرده است شایسته نیست که حرف شیطان برما مستولی شود.
خورشیدی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت اتحاد و انسجام شیعه و سنی است و باید ازاین ماه برای تقویت برادری و وحدت بهره لازم را برد.
6047/6045*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.