به گزارش ایرنا،محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه آمریکا هیچگاه به تعهداتش پایبند نبوده است گفت: رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام خود رفتار تحقیر آمیزی نسبت به دولت های اروپایی انجام داد.
استاندار اصفهان گفت: خروج آمریکا از برجام ماهیت واقعی این دولت را بیش از پیش مشخص کرد.
وی با بیان اینکه از روز اولی که ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، کارشکنی های زیادی در راه تحقق این معاهده بین المللی انجام داد افزود:رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام خود آمریکا را بیش از پیش در میان دولت ها و ملت های جهان بی اعتبار کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت مکلف به ایجاد تسهیلات رایگان برای آموزش همگانی است گفت:درصد بالای هزینه های جاری در استان اصفهان به امر آموزش و پرورش اختصاص پیدا می کند .
استاندار اصفهان افزود: دولت در تخصیص بودجه آموزش و پرورش به وظیفه خود عمل کرده است اما به دلیل وجود تعداد بالای معلمان همچنان با محدودیت هایی روبرو هستیم.
وی گفت: برای تأمین نیاز معلمان در مجموع با کاهش ۱۵ تا 18درصدی بودجه در استان مواجه هستیم و در پنج ماه گذشته اقدام هایی را برای حل این چالش انجام داده ایم .
مهرعلیزاده با بیان اینکه استفاده از خیران ساده ترین و قابل دسترس ترین راه حل مشکل مدارس است گفت: باید از راه حل های پیچیده تر در این زمینه استفاده کنیم و همه مردم و جامعه را به مشارکت در امر اداره مدارس و آموزش و پرورش دعوت کنیم.
استاندار اصفهان گفت: در ابتدای انقلاب با اقدام های نامناسب، ذهنیت منفی نسبت به مدارس غیر انتفاعی ایجاد شد اما در دنیا پیشرفته امروز بخش عمده آموزش بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده و سیاست های کلی آن را تنظیم می کنند و میزان باقی مانده را دولت انجام می دهد.
وی ادامه داد: استان اصفهان به دلیل ظرفیت بالای خود، می تواند بعنوان یک پایلوت، خصوصی سازی مدارس را بر اساس سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش اجرا کند و در سطح کشور مطرح باشد تا مشکلات موجود برطرف شود.
مهرعلیزاده همچنین با اشاره به کمبود بارش و نگرانی های کمبود ‌آب در تابستان، افزود: عده ای در فضای مجازی و شبکه های تلگرامی به مشکلات اجتماعی ناشی از بی آبی دامن می زنند که بنده به عنوان یک مدیر خود را موظف می دانم بدون توجه به این موضوعات، مشکلات موجود را برطرف کنم.
آیین تجلیل از هزار و 20 نفر از معلمان نمونه استان اصفهان در سالن همایش های مجتمع تجاری سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
در این آیین از 50 معلم بازنشسته، 260 معلم نمونه استانی و 710 معلم نمونه منطقه ای تجلیل شد.
لوح تقدیر به همراه جایزۀ نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال به برگزیدگان استانی و لوح تقدیر به همراه جایزۀ نقدی به مبلغ 3 میلیون ریال به برگزیدگان منطقه ای اهدا شد.
12 تا 19 اردیبهشت هر سال به عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
ت 7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.