به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر استان بوشهر روز شنبه درآیین انتخابات جمعیت بانوان فرهیخته این استان گفت: براساس اساسنامه هر استان جمعیت بانوان فرهیخته می‌تواند 30 تا 50 نفر عضو اصلی داشته باشد و اعضای اصلی از رئیس جمعیت بانوان فرهیخته حکم دریافت می کنند.
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: بانوان فرهیخته در 2 حوزه کمی و کیفی اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند که در حوزه کیفی احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان، شناسایی، رصد و اولویت ‌دهی به آسیب‌ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان، زمینه‌سازی برای هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی است.
وی یادآور شد: جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی از سال 1386 توسط سازمان تبلیغات اسلامی برای مشارکت فعال زنان در این عرصه تشکیل شد.
سروستانی بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته به عنوان یک اتاق فکر باید برای بیان آسیب‌ها و معضلات جامعه به صورت جدی دغدغه، مطالبه و راه حل داشته باشد.
وی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته می تواند با روحیه انقلابی و جهادی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی بطور جدی ایفای نقش کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: زنان همان طور که در دوران دفاع مقدس پشت جبهه ایفای نقش می کردند، امروز نیز با روحیه انقلابی و جهادی و با درک خطر جدی مسایل فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به میدان بیایند.
سروستانی ادامه داد: امروز مساله زن و خانواده، عفاف و حجاب، استفاده ابزاری از زن در کالاهای تجاری از مسائل مهم جامعه است و جمعیت بانوان فرهیخته باید به دنبال ارائه راه حل‌های مناسب و انتقال دغدغه‌ها و آسیب‌های فرهنگی جامعه به مسئولان باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته همواره در تعمیق بخشی به باورهای دینی در جامعه نقش آفرین حاضر شدند که این رویه باید همچون گذشته توسط آنها دنبال شود.
سروستانی یادآور شد: یکی از رسالت های این جمعیت این است که با نگاه به فرهنگ بومی هر منطقه براساس فرهنگ بومی، ایده و طرح ارائه دهد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.