مرتضی شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به مددجویان آزاد شده زیر پوشش مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از زندان استان بوشهر پرداخت شده است.
وی بیان کرد: تسهیلات پرداختی در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین صندوق کاآفرینی امید و اداره امور زندانهای استان صورت گرفته است.
شهبازی ادامه داد: این تسهیلات شامل طرح های صنایع دستی، صنعتی، خدماتی و غیره است که در کمیته اشتغال استان مورد تایید و به مددجویان پرداخت شده است.
وی افزود: از شمار تسهیلات پرداختی 36 فقره مربوط به شهرستان دشتستان است که سهم بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتکاب جرم و بازگشت مجدد زندانیان به زندان در این شهرستان داشته است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر اظهار کرد: با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی و پیگیری مشکلات اشتغال‌ زندانیان آزاد شده و با همکاری مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از زندان استان در اداره امور زندانها تلاش شد تا این افراد موردحمایت قرار گیرند و با ایجاد اشتغال مناسب شرایط بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.
شهبازی با تاکید بر اینکه نخسیتن و مهم ترین مساله خانواده زندانیان ایجاد اشتغال مناسب برای آنان است گفت: اشتغال و حرفه آموزی هر زندانی می تواند کمک شایانی در بهبود زندگی و کاهش آسیب ها کند.
وی اظهار داشت: هر اشتغال جدیدی که برای زندانیان ایجاد شده هزینه ها برای مدیریت بر آسیب های اجتماعی به میزان چشمگیری کاهش می دهد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.