* بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ایران در سال جاری در برابر توطئه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی دشمنان سربلند از میدان بیرون آمد و 1396 را باید سال موفقیت نظام اسلامی در برابر دشمنان قلمداد کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود:
نیروهای انقلابی در شرایط کنونی از جنبه های مختلف بسیار بالاتر از زمان های گذشته هستند که چنین امری در اعتماد و احترام به جوانان حاصل شده و این رویه باید همچنان تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این ارتباط مسئولان و افراد تاثیرگذار در نظام باید خدمتگزار مردم باشند و در این راه خطیر از تجمل گرایی و امور غیر انقلابی پرهیز کنند.
وی ادامه داد: مسئولان باید از فرصت خدمتگزاری به مردم نهایت استفاده را ببرند و بدان افتخار کنند.
صفایی بوشهری افزود: در این راه آنها باید با پرهیز از حواشی، خدمت صادقانه و عادلانه و مبارزه با فساد را بجد در دستور کار خود قرار دهند زیرا هر گونه کوتاهی آنها در مقوله مبارزه با فساد به منزله سهیم شدن با مفسد است.
امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در سال 1397 باید با تلاش مسئولان عدالت بیش از پیش در جامعه نمایان و مشکل اشتغال معیشت مردم برطرف شود.
وی با اشاره به امضای قرار داد راه آهن بوشهر - شیراز بیان کرد: اجرای این طرح می تواند در توسعه استان بوشهر نقش تاثیرگذاری ایفا کند.
صفایی بوشهری افزود: در حوزه انرژی نیز سرمایه گذاری های خوبی در این استان شکل گرفته که این امر می تواند سرعت توسعه استان را شتاب بخشد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری میز خدمت پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: برگزاری چنین شرایط برای دیدار مردم و مسئولان در فضایی صمیمانه و آرام در سطح کشور زبانزد شده و بازتاب خوبی داشته است که در این ارتباط از مردم و مسئولان قدردانی می شود.

* گناوه
امام جمعه موقت گناوه گفت: رعایت شئون اسلامی و اخلاقی در همه امور برهمگان الزامی است و نباید اجازه دهیم حرمت ها شکسته شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: انقلاب اسلامی براحتی بدست نیامده که در برخی مراسم، شاهد کارهای خلاف شئون اسلامی باشیم و همه بویژه مسئولان باید در برابر چنین حرکت هایی احساس مسئولیت کنند.
وی گفت: شادی و نشاط نیاز مردم است اما طوری نباشد که ارزش ها و شئون اسلامی زیر پا گذاشته شود.
امام جمعه موقت گناوه اظهارکرد: باتوجه به جمعیت زیادی که از اقصی نقاط کشور وارد این شهرستان می شود توجه به شئون اسلامی در بازار توسط میهمانان و مردم رعایت شود.
وی افزود: به منظور جلوگیری از منکرات در جامعه باید ستادقوی تشکیل و با ناهنجاری ها برخورد شود.
بدری، بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند کسانی که لطمه به بیت المال می زنند معرفی و مجازات شوند.
6164

* دیر
امام جمعه دیر گفت: عده ای با اظهارات نسنجیده در پایگاه های اطلاع رسانی وحدت کلمه را خدشه دار می کنند که شایسته نیست این وحدت به هم بخورد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: این اظهارات باعث اختلاف شده و در بین مردم حساسیت ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: مردم شهرستان دیر و کنگان سالهاست در کنار و همجوار همدیگر زندگی کرده و در همه عرصه ها وفاداری خود را به نظام اسلامی به اثبات رسانده اند.
امام جمعه دیر در ارتباط با کالای همراه ملوان ( ته لنجی) بیان کرد: امیدواریم که با تصمیم مسئولان به تامین معیشت مردم توجه و سال آینده در این زمینه تصمیم بهتری گرفته شود.
وی در باره احداث مدرسه علمیه حضرت مهدی موعود شهرستان دیر گفت: در زمان حاضر این طرح چند سال است که به دلیل نبود اعتبار لازم اجرایی نشده و از مردم نیکوکار و مسئولان درخواست داریم که برای اجرای آن کمک کنند.
وی گفت: در روزهای عید سال شادی و لذت های مردم باید همراه با خیر و رضایت خدا باشد.
7207

*کنگان
امام جمعه کنگان گفت: اقتصادمقاومتی منحصر به یکسال خاص نیست و این مهم تنها در سایه اقدام و عمل محقق می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر کنگان افزود: با شعار دادن و برگزاری چند همایش و سمینار و سخنرانی، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تنها را علاج دردهای کشور و دغدغه بزرگ رهبر معظم انقلاب و مردم است اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال فقط با تدبیر، اقدام و عمل میسر خواهد شد.
امام جمعه کنگان با تقدیر از اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان کنگان و واگذاری مسئولیت کمیته فرهنگی این ستاد به بسیج گفت: مسئولان امر و متدینان و متشرعان اجازه ندهند عده ای به بهانه عید و نشاط اجتماعی بساط گناه پهن کنند.
وی اضافه کرد: کسانی که بدنبال ایجاد زمینه های گناه در جامعه هستند بدانند مقابل خدا، مردم و نظام باید پاسخگو باشند و مردم نیز آنها را به عنوان افراد غیر متشرع و ضد دین و ارزشها خواهند شناخت.
محمودی، با محکوم کردن حرکات خبیثانه ای که بدنبال اختلاف بین مذاهب اسلامی است اظهار داشت: کسانی که از روی کج سلیقگی به مقدسات شیعه در این شهرستان اهانت کردند، بدانند خویشتن داری ما در امتثال امر ائمه و بزرگان دین و نظام از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه کنگان، بر ضرورت آمادگی بیشتر مراکز درمانی از جمله بیمارستان و درمانگاه ها در ایام نوروز برای ارائه خدمت به مردم ، لزوم تشدید نظارت بر صنوف از جمله رستوران ها و محل های عرضه مواد غذایی و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی با هنجارشکنان در ایام نوروز تاکید کرد.
7208

*دیلم
امام جمعه دیلم گفت: از استاندار بوشهر که همیشه نگاه ویژه ای به این شهرستان دارند انتظار است که هرچه زودتر در انتصاب فرماندار درخور شان مردم این شهرستان اقدام کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته دیلم افزود: حضور معاونت سیاسی اجتماعی استانداری بوشهر را به این شهرستان به عنوان سرپرست فرمانداری دیلم به فال نیک می گیریم و از دوران خدمات فرماندار سابق تقدیر می شود.
وی، با محکوم کردن تعرض به سفارت ایران در انگلستان گفت: دشمنان امروز بیش از پیش به دنبال تفرقه و ناآرامی در کشور هستند که با درایت رهبر معظم انقلاب و مسئولان خدوم نظام نقش برآب شده است.
امام جمعه دیلم با اشاره به فرارسیدن ماه رجب افزود: ماه رجب از ماههای پرفضیلت است که اعتکاف یکی از آنان است و همه اقشار باید نهایت بهره از آن ببرند.
6164/7215/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.