سردارحسین محبی روز چهارشنبه در ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگیاران پاسدار در بوشهر افزود: شعر به عنوان فراگیرترین راهبرد فرهنگی و یکی از راهبردهای موثر و مفید در این عرصه برای تقویت جبهه انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: شعر با قدرت واقع نمایی می تواند حالت ها را به تصویر بکشاند و شاعران به دلیل برخورداری از قدرت خیال انگیزی می توانند این واقع نمایی را بخوبی انجام دهند.
محبی با اشاره به مصون سازی فرهنگی در مقابل هجوم دشمن اضافه کرد: شاعران با قدرت شعر خود می توانند به دفاع و تثبیت ارزشها بپردازند.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: 350 اثر به ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگیاران کشور ارسال شد که از این تعداد 270 اثر در هفت محور مورد پذیرش قرار گرفت.
وی گفت: برگزاری جشنواره هنرمندان در عسلویه بوشهر با حضور 250 هنرمند در عرصه تجسمی و نمایشی، برگزاری مسابقه سراسری قرآن خواهران در مشهد با حضور 200 قاری و 500 نفر از برادران در تهران را از جمله رویدادهایی است که تا آخر سال توسط این شبکه و معاونت برگزار می شود.
محبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمریکا به دلیل ترس از قدرت اسلام با اصل دین و پایبندی مردم به ارزشهای اسلامی مخالف است.
وی افزود: دفاع از حقوق بشر، مقابله با قدرت هسته ای و موشکی تنها بهانه است و استکبار جهانی مصمم است که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی بایستد.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ سرد بلوک شرق و غرب پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور قدرت جدید در منطقه معادله آنها را برهم زد.
محبی اضافه کرد: آمریکا با حیله گری های خود توانست اتحاد جماهیر شوروی را از بین ببرد و خود را کدخدای جهان معرفی کرد ولی در این فاصله در مقابل جمهوری اسلامی ایران که قدرتی بزرگتر، عمیق تر و مقاومتر از شوری است، قرار گرفت.
وی بیان کرد: گذر زمان و شکست آمریکا در عرصه های مختلف امنیتی، اجتماعی و فرهنگی قدرت جمهوری اسلامی را به استکبار جهانی ثابت کرد.
محبی با اشاره به اهمیت پاسداری از انقلاب اضافه کرد: پاسداری از انقلاب تنها پاسداری از دستاوردهای آن نیست بلکه مهمترین وظیفه ما حفظ خود انقلاب و حرکت های دگرگونی آن است باید تلاش کرد تا تحولات پیاپی انقلاب اسلامی متوقف نشود.
وی اظهار کرد: در این ارتباط یکی از این ظرفیت ها بخش فرهنگی است که باید بخوبی از آن بهره گرفت.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز با بیان اینکه ما صاحب فرهنگ غنی در بخش های مختلف هنری هستیم گفت: امروز هنر معاصر مورد هجمه دشمن قرار گرفته به همین دلیل رهبر معظم انقلاب همواره به شبیخون فرهنگی تاکید دارند.
حجت الاسلام حسین دشتی افزود: عرصه فرهنگی میدان مبارزه است که باید ازاین عرصه برای دفاع از ارزش های نظام برنامه ریزی و تلاش کرد.
وی اضافه کرد: با وجود همه داشته های هنری ولی هنوز در برخی از بخش ها عقب هستیم که با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن باید خود را در این بخش ها مسلح کنیم.
دشتی اظهار کرد: هنر امروز برای ما باید ابزار مبارزه باشد و شما هنرمندان دراین عرصه سرباز هستید.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.