به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز چهارشنبه در آیین توزیع این سبدهای غذایی افزود: 160 سبد غذایی مربوط به سالهای 1395 و 1396 در طرح توزیع سبد غذایی برای ارتقا سلامت مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه در این شهرستان توزیع شد.
وی افزود: توزیع سبدهای غذایی باهدف پیشگیری از تولد نوزاد بیمار از مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن ‌گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آنهایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم و کم ‌بضاعت و بی‌ بضاعت هستند، توزیع می‌ شود.
آخوندی در باره چگونگی شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط گفت: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می ‌کنند.
وی بابیان اینکه بیشترین نیاز مادران باردار به پروتئین از راه دریافت سبدهای غذایی حمایتی تامین می ‌شود گفت: با اجرای طرح و انجام مداخله های لازم همه مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در شهرستان دیر بهبود یافته‌اند.
آخوندی ادامه داد: آموزش، ارتقا کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی نقش مؤثری در بهبود وضعیت مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در شهرستان دیر داشته است.
وی یادآور شد: این سبد غذایی حاوی 14 قلم شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، بلغور جو، سویا و حلوا وارده است.
آخوندی افزود: این سبدهای غذایی با سهمیه ماهانه و توزیع هر 2 ماه یکبار بین مادران باردار بی‌ بضاعت از ماه چهارم بارداری تا 6 ماه بعد از تولد نوزاد اهدا می ‌شود.
وی گفت: درسال گذشته یکهزار و 740 سبد غذایی بین 105 کودک و 75 مادر شهرستان دیر توزیع شده است.
طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی باهدف بهبود سلامت مادران و کودکان از آذر سال 1388 در شهرستان دیر آغاز و تاکنون ادامه دارد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.