احمد لطفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تامین مسکن مددجویان و اجرای طرح های اشتغال زایی از جمله سیاست های این نهاد حمایتی است.
وی اضافه کرد: دربخش مسکن مددجویی امسال تاکنون 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کمیته امداد و کمک خیران هزینه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: این میزان اعتبار در زمینه‌های ساخت، خرید، تکمیل واحدهای نیمه کاره، بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان هزینه شده است.
وی با اشاره به گرانی مسکن در استان بوشهر گفت: هم اکنون حدود 30 درصد از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان مشکل مسکن دارند که تلاش می ‌شود دربرنامه زمانی 3 تا 5 سال همه این مددجویان صاحب مسکن شوند.
لطفی گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری مردم و خیران استان بوشهر مشکل مسکن مددجویان باقی مانده هر چه زودتر حل شود.
وی در باره پرداخت صدقه گفت: مردم استان بوشهر از اول سال تاکنون 23میلیارد و 860 میلیون ریال در قالب پرداخت صدقه به نیازمندان کمک کرده اند.
لطفی بیان کرد: کمیته امداد با مشارکت مردم در طرح های امدادی از قبیل اکرام ایتام و محسنین، صدقات و سایر طرح ها، علاوه بر ترویج و توسعه انفاق، احسان و نیکوکاری به دنبال بهره گیری از ظرفیت عموم مردم و خیران برای فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان در جامعه است.
لطفی افزود: این اعتماد سازی مردمی باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و در نهایت منجر به توانمند سازی خانواده های زیر پوشش و ریشه کن کردن فقر می شود.
لطفی در باره نحوه هزینه ‌کرد صدقات گفت: صدقه های جمع آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل های لازم در سر فصل های خدمات درمانی، کمک های موردی خاص، دانش آموزان نیازمند، هزینه های مسکن، معیشت و امور فرهنگی مددجویان هزینه می شود.
لطفی افزود: علاوه بر این موارد، اختصاص صدقه های مردمی به موضوع ازدواج زوج‌های نیازمند و پرداخت وام‌های قرض الحسنه با سهم 13درصدی از صدقه ها از دیگرهزینه‌کرد صدقه های مردمی است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 90 هزار 289 صندوق بزرگ، متوسط و کوچک در معابر، اماکن و خانه های مردم این استان وجود دارد.
وی با تاکید بر این که هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی صرف هزینه خدمات اداری و کارکنان نمی ‌شود، افزود: همه کمک‌های مردمی در اختیار نیازمندان واقعی جامعه هدف قرار می گیرد.
لطفی با اشاره به روش‌های نوین و آسان پرداخت کمک‌های مردمی بویژه در حوزه صدقات مردمی گفت: عموم مردم و خیران نیکوکار برای افزایش ضریب امنیت و سرعت در خدمت رسانی به نیازمندان می توانند با شماره گیری کد آنی‌ پرداخت #077*8877* ازگوشی همراه خود در هر زمان و مکانی کمک‌های خود را در سریع‌ ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.
وی پرداخت 156میلیارد و 539 میلیون ریال کمک معیشت زندگی به 52هزار و 753 نفر در قالب 27 هزار و 573خانواده را از جمله دیگر خدمات کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد.
لطفی یادآور شد: 61درصد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر را زنان سرپرست خانوار است که 95میلیارد و 489میلیون ریال از کل مستمری پرداختی در استان به حساب آنان واریز می شود.
وی با اشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: خانوارهای مستمری بگیر به دلیل از کارافتادگی، درجه محرومیت بالا، فوت سرپرست زیرپوشش قرار می گیرند و به صورت ماهانه از همه خدمات حمایتی این نهاد استفاده می کنند.
وی با تاکید بر کارآفرینی گفت: با آموزش و ایجاد فرصت های شغلی مناسب تلاش می شود مددجویان زیر پوشش به استقلال و خودکفایی اقتصادی و معیشتی برسند.
وی یادآور شد: در 9 ماه گذشته سه هزار و 569 فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال به میزان 174میلیارد و 10 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
لطفی اضافه کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات کم بهره کارگشایی و اشتغال به نیازمندان و با رویکرد جلب مشارکت، جذب سپرده کمکهای مردمی و کاهش بروکراسی اداری راه اندازی شده است
وی یادآور شد: تاکنون به 423نفر 66میلیارد و 250میلیون ریال تسهیلات اشتغال زا و به سه هزار و 146نفر 107میلیارد و 760میلیون ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت شده است.
لطفی، تراکنش مالی صندوق امداد ولایت استان بوشهر را 63میلیارد ریال عنوان کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.