به گزارش ایرنا، مرتضی نظری روز شنبه در گردهمایی 2 روزه کارشناسان روابط عمومی و رابطان رسانه ای استان بوشهر افزود:راهبرد روابط عمومی تقویت پاسخگویی به مردم، صداقت در اطلاع رسانی و تلاش برای جایگزینی ارتقای گفتمان کیفیت به جای گفتمان معیشت است.
وی اضافه کرد: مسئول روابط عمومی باید بر قوانین آموزش و پرورش مطلع باشد و مسائل سازمان خودش را تحلیل کند تا بتواند با پیش بینی، بحران های آتی را به اطلاع سازمان برساند.
نظری با بیان اینکه از روابط عمومی منزوی هیچ سازمانی به مقبولیت نمی رسد، افزود: برخی مدیران در مناطق نختلف کشور، هنوز از روابط عمومی خود، انتظارعکس، تبلیغات و تشریفات دارند و از نقش تحلیلگری و مشورتی این نهاد غافل هستند.
وی ادامه داد: اگر خطایی در سازمان بود روابط عمومی باید پاسخگوی آن و عذرخواه مردم باشد زیرا این نهاد یک نهاد مردمی است.
نظری با اشاره به نوآوری در شیوه های روابط عمومی و ایجاد خلاقیت در این حوزه گفت: مرگ روابط عمومی در به روزمرگی افتاده آن است.
وی افزود: توجه ویژه به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با ایجاد تحول در محتوا برای روابط عمومی ها ضروری است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: روابط عمومی یک پست فرا سازمانی است که مانند چتری روی سازمان قرار می گیرد و بدون تردید اهمیت و حساسیت آن باعث شده این پست سازمانی جزو شغل های سخت قلمداد شود.
وی ارتباط با هنرمندان، جامعه شناسان، نخبگان و همه گروه های اجتماعی را جزو اصول کار روابط عمومی برشمرد و ضرورت تحول در ارتباطات اجتماعی را خواستار شد.
نظری، آینده نگری و قدرت پیش بینی را از ویژگی های روابط عمومی نوین معرفی کرد.
وی گفت: جذابیت های مدرسه برای دانش آموزان مثل قبل نیست، تلاش ستاد باید برای بهره گیری ذینعفان آموزش و پرورش شامل دانش آموزان، والدین و معلمان باشد تا آنها از انزوا خارج شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: روابط عمومی ویترین هر اداره، سازمان، شرکت و نهاد و چشم و چراغ، قلب تپنده و مغز متفکر آن است.
ناصر کرمی افزود: اهمیت روابط عمومی و اطلاع رسانی آن قدر روشن است که حتی مخالفان آن هم نمی توانند این نهاد را نادیده بگیرند.
وی اضافه کرد: امروز قدرت اطلاعات، عرصه خبر در رسانه و دنیای مجازی توانسته همه مرزها را درهم بشکند و لرزه براندام آنانی که به تک صدایی و تک گویی عادت دارند، بیندازد.
کرمی افزود: در دولت تدبیر و امید گفتمان رسانه و اطلاعات و ارتباطات اهمیت فزاینده ای یافته است به گونه ای که 2 قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و منشور حقوق شهروندی برای نخستین بار رسمیت و ابلاغ شده است.
وی یادآور شد: با اجرای این 2 قانون سیطره سازمانی بر اطلاعات و عدم پاسخگویی به مردم در صورت اجرای درست پایان می یابد.
کرمی گفت: ایجاد رابطان رسانه ای اقدام خوبی بوده که شانه تحرک ما در حوزه خبر و سرعت عمل در آن است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.