به گزارش ایرنا، در این مراسم پژوهشگران برتر کشور و استان اصفهان در بخش دانش آموزی، معلمان و مدیران مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم گفت: جامعه متمدن جامعه ای است که کار را بدون پژوهش انجام نمی دهد و مبنای تصمیم گیری آن جامعه، پژوهش است.
' محمد حسن قائدیها ' با اشاره به دستاوردهای پژوهشی در آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این دستاوردها توفیقی است که با تلاش و زحمات پژوهشگران استان به دست آمده است.
وی با تاکید بر شاخص های اصلی حوزه پژوهش، توسعه دانایی رااز بزرگترین شاخص های این حوزه بیان کرد و گفت: اکنون افتخار جوامع، توسعه دانایی و پیشرفت عرصه های پژوهشی و سرمایه گذاری اندیشه های انسانی در حوزه پژوهش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ملتی مورد توجه است که در جوامع و مدارس حرف اندیشیدن، پژوهش و نقادی در آنها مطرح باشد.
وی همچنین مدرسه ای را مدرسه عالی دانست که دانش آموزان آن به پژوهش و فناوری و زمینه های ارتقای دانایی آشنا باشند و توانایی ورود به مباحث و موضوعات پژوهشی را داشته باشند.
قائدیها، نسل پژوهشگر نقاد همراه با تفکر منطقی را از نکات اصلی اهداف آموزش و پروش دانست و تاکید کرد: زندگی سالم و شرافتمند نتیجه تفکر منطقی و عقلانی است و اگر تفکر منطقی و عقلانی باشد باور هرکس در موضع زندگی از مسیر پژوهش به نتیجه خواهد رسید.
وی اظهارکرد: استان اصفهان در حوزه های پژوهشی در سه رتبه اول کشور قرار دارد و بستر حضور همکاران فرهنگی و دانش آموزان در حوزه های پژوهشی در طول این چهار سال بسیار گسترده شده است.
مدیرکل آموزش و پرروش استان با تاکید بر اینکه کشف معمای زندگی بهتر و گسترش مهارت برای دانش آموزان یکی از شاخص های حوزه پژوهش می باشد گفت: از دیگر ابتکارات آموزش و پرورش استان اصفهان اجرای طرح 'هر دانش آموز یک مهارت' است.
قائدیها با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش و مشارکت همه دستگاه ها در این نمایشگاه گفت: به اعتراف مسئولان استان اصفهان شاخص مهم نمایشگاه هفته پژوهش در این استان، ایده دانش آموزان و حوزه آموزش و پرورش بوده است.
این همایش با عنوان تجلیل از پژوهشگران برتر با شعار پژوهش، فناوری و تحول بنیادین با حضور رییس پژوهشگاه مطالعات اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در خانه معلم شماره سه اصفهان برگزار شد.
21 تا 27 آذر به عنوان 'هفته پژوهش و فناوری' نامگذاری شده است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.