به گزارش ایرنا، ' نعمت الله موسی پور ' عصر یکشنبه در اجلاس سرپرستان مدیریت های استانی، پردیس ها و احدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان در اصفهان افزود: تهیه این نقشه به ما کمک خواهد کرد تا در کیفیت بخشی و چگونگی توزیع رشته های تحصیلی در پردیس های این دانشگاه موفق عمل کنیم.
وی اظهار کرد: در این نقشه بررسی می شود که کدام رشته ها کارآمدی تر، اقتصادی تر و مطلوب تر برای هریک از پردیس های دانشگاهی است.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: بتازگی وزارت آموزش و پرورش برای برخی از رشته ها از جمله هنر، جغرافیا، ادبیات عرب، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، تازیخی وتعدادی رشته دیگر اعلام بی نیازی کرده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بر این باور است که دانش آموختگان رشته های یاد شده در دانشگاه ها بسیارند و از آن ظرفیت می تواند برای تدریس در مدارس استفاده کند.
موسی پور با بیان اینکه تاکید و خواست آموزش و پرورش به گسترش آموزش ابتدایی است گفت: ما باید براساس نیازهای پایدار آموزش و پرورش تصمیم گیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان، 60 درصد دانشجویان در رشته آموزش ابتدایی تحصیل می کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز در این اجلاس گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به تاج نظام تعلیم و تربیت تبدیل شود و شاهد شکوه و افزایش توسعه، کارایی و کفایت آن برای نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.
دکتر ' محمود مهرمحمدی ' ابراز امیدواری کرد: گام های مسئولان و همکاران دانشگاه فرهنگیان در راه خدمت به تعلیم و تربیت کشور استوار بماند و از تمام ظرفیت ها برای خدمت رسانی استفاده شود.
وی با اشاره به شعار شانزدهمین اجلاس مدیران دانشگاه، به متقارن بودن آن با برگزاری سمپوزیوم بین المللی تربیت معلم اشاره کرد و برگزاری چنین نشست هایی را نشانه اهتمام مسئولان دانشگاه در راستای ارتقای سطح دانش و بینش نسبت به مقوله حساس تربیت معلم و نیاز این حوزه به گقتگو و تبادل تجارب در سطح جهانی برشمرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تبادل تجربیات بین جوامع مختلف براساس معیارها، ارزش ها و ملاک های هرجامعه را موجب بالندگی دانست و گفت: صفت یادگیرندگی به عنوان یکی از ویژگی های جدی و بسیار مهم دانشگاه فرهنگیان است.
وی، تب و تاب یادگیری در دانشگاه فرهنگیان را نشان از زنده و مقید بودن آن به انجام وظیفه خطیر تربیت معلمی دانست و گفت: تصور اینکه فصل یادگیری سپری شده و به آن درجه از بلوغ رسیده ایم که تنها به یاددهی بپردازیم بزرگترین خطا و غفلت است.
مهر محمدی در ادامه به دغدغه ها و مسائل ساختاری مدیریت استانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به مزایای ایجاد مدیریت های استانی در دانشگاه به عنوان الگوی مرجع و تجربیات سایر دانشگاه ها در استقرار آن، ادامه حیات این ساختار می تواند مفید باشد اما تشکیلات تفصیلی آن باید مورد بازنگری قرار گیرد تا با تقلیل پست های آن به چابکی مورد انتظار دست یابد.
وی همچنین به الگوی مدیریت منطقه ای به عنوان دیگر راهکارهای قابل اجرا برای دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: تقسیم این دانشگاه به 10منطقه آموزش عالی می تواند در راستای حمایت از چابکی دانشگاه قابل گفتگو و بحث باشد.
دانشگاه فرهنگیان بمنظور تأمین و تربیت معلمان و نیروی انسانی برای وزارت آموزش و پرورش در سال 1390 با تجمیع تمامی مراکز تربیت معلم کشور تاسیس شد.
این دانشگاه در حال حاضر حدود ۹۸ واحد دانشگاهی شامل ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز وابسته به پردیس است.
شانزدهمین اجلاس سرپرستان مدیریت های استانی، پردیسها و احدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان با شعار دانشگاه فرهنگیان در افق چشم انداز؛ نماد بالندگی، مظهر یادگیرندگی، همزمان با سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی به مدت 2 روز در خانه معلم شماره اصفهان برگزار شد.
گ/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.