به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در این آیین گفت: اداره ثبت احوال همانطور که متکفل شناسنامه و کارت هویت است، خود کانون ثبت، ارائه، نظارت و مدیریت احوال گوناگون یک جامعه و ناظر بر رشد یا تقلیل نرخ امور حیاتی است.
وی اضافه کرد: همانطورکه شناسنامه و کارت ملی، هویت یک جامعه را مشخص می کند، اداره ثبت احوال نیز کانون تجمیع و تولید هویت های یک جامعه است.
صفایی بوشهری گفت: چون آمار دقیق هویتی صد سال اخیر استان را نداریم، نمی توانیم با یک بررسی دقیق علمی، مسائل را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.
وی افزود: نگهداری اسناد در اداره ثبت احوال کاری بسیار بزرگ است که می تواند به تاریخ استان کمک کند.
صفایی بوشهری برضرورت بدست آوردن شناسنامه هویتی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: با تشکیل یک گروه تحقیقی، تاریخ 150 سال اخیر استان را بررسی و روی آمارهای حیاتی و علل آن کار کنید.
صفایی بوشهری ادامه داد: تحلیل های جامعه شناسی و روان شناسی می تواند در شناخت، برنامه ریزی و مدیریت بسیار موثر باشد.
وی اضافه کرد: ثبت، حفظ و نگهداری اسناد و مدارک شخصیت های گذشته و حال استان بسیار مهم است و در این ارتباط می توان شرکت های خصوصی تشکیل داد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: این استان با همکاری پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور آمادگی ارائه 'سرویس بر خط' برای احراز دیجیتالی هویت افراد دارد.
کیومرث صالحی نیا افزود: براین اساس احراز هویت افراد به صورت دیجیتال انجام می شود و نیازی به دریافت مدارک نیست.
وی اضافه کرد: انجام این کار در صرفه جویی در هزینه و زمان تاثیر مستقیم دارد.
صالحی نیا افزود: همچنین هفت ایستگاه سیار برای گرفتن درخواست صدور کارت ملی هوشمند برای جانبازان و معلولان جسمی حرکتی که امکان حضور در دفاتر ثبت احوال ندارند، ایجاد شده است.
دراین آئین پس از رونمایی ازایستگاه سیار، کارت ملی هوشمند آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری به ایشان تحویل داده شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.