به گزارش ایرنا، کیومرث صالحی نیا روز چهارشنبه به مناسبت سوم دی سالروز ثبت احوال افزود: براین اساس احراز هویت افراد به صورت دیجیتال انجام می شود و نیازی به دریافت مدارک نیست.
وی اضافه کرد: انجام این کار در صرفه جویی در هزینه و زمان تاثیر مستقیم دارد.
صالحی نیا افزود: همچنین هفت ایستگاه سیار برای گرفتن درخواست صدور کارت ملی هوشمند برای جانبازان و معلولان جسمی حرکتی که امکان حضور در دفاتر ثبت احوال ندارند، ایجاد شده است.
وی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش های لازم به کارکنان ثبت احوال استان بوشهر گفت: در این ارتباط آموزش ها بصورت حضوری، الکترونیکی و ویدئوکنفرانس ارائه می شود.
صالحی نیا در باره کارتهای هوشمند بیان کرد: تاکنون 417 هزار و 469 مورد درخواست کارت ملی هوشمند در این استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه از این شمار برای 17هزار و 868 نفر کارت ملی هوشمند صادر و در ثبت احوال مانده است اظهار کرد: هنوز 440 هزار نفر از جمعیت استان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال 96 است، می طلبد مردم در این زمینه اقدام کنند.
وی در باره وقایع چهارگانه در استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال 14هزار و 649مورد ولادت و 2هزار و 725واقعه وفات در این استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته 2.5 درصد در بخش موالید کاهش و 2.17درصد در بخش وفات افزایش نشان می دهد.
وی گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت وقایع ولادت در مقابل 100 ولادت دختر 107ولادت پسر در استان بوشهر ثبت شده است.
صالحی نیا اضافه کرد: فراوانی نام در پسران حسین، محمد، امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل، رضا، محمد طه و امیرعباس و در بخش دختران نیز فاطمه، زهرا، زینب، رقیه، فاطمه زهرا، آوا، حلما، مریم، یسنی و ریحانه است.
وی یادور شد: همچنین در هشت ماه امسال 483 نفر 2 و چند قلوزایی و 25 مورد فرزند خواندگی در استان بوشهر ثبت شده است.
صالحی نیا اضافه کرد: براساس بررسی ها بیماری های قلبی و عروقی با 42.4 درصد و حوادث غیرعمد با 10.2 درصد بیشترین علل مرگ و میر در استان بوشهر شناخته شده است.
صالحی نیا گفت: همچنین در بخش ازدواج نیز پنج هزار و 38 فقره تا پایان هشت ماه امسال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.71درصد کاهش نشان می دهد.
وی یادآور شد: همچنین یکهزار و 180 واقعه طلاق نیز در این مدت در استان بوشهر به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته 11.54درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته 50 هزار و 971جلد شناسنامه در استان بوشهر تعویض شده است.
ویبیان کرد: بانوان ایرانی که به صورت رسمی با اتباع بیگانه ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند باید به اداره ثبت احوال مراجعه و گواهی ولادت اتباع بیگانه برای فرزندان خود بگیرند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.