به گزارش ایرنا، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیر در این نشست گفت: بردخون دارای ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی و صیادی است که نیاز به معرفی و توجه بیشتر دارد.
علی یزدان شناس افزود: وجود 150 فروند قایق صیادی در اسکله خورخان و 2 هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از جمله این ظرفیت ها به شمار می رود.
سرپرست بخشداری بردخون اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که بخش کشاورزی با آن روبروست نگرانی کشاورزان از افت قیمت محصول گوجه در بازار است که باید برای حل این مشکل مسئولان شهرستان و استان برنامه ریزی کنند.
یزدان شناس در باره با صید غیر قانونی ترال ( کف روب) در آبهای این منظقه بیان کرد: با وجود اینکه در زمان حاضر صید ترال در دریا ممنوع است اما برخی شناورهای غیر بومی اقدام به صید با استفاده از ادوات و این روش غیرقانونی می کنند و باعث از بین رفتن نسل آبزیان دریایی و تخریب صیدگاه ها می شوند که جامعه صیادی را با نگرانی روبرو کرده است.
وی گفت: احداث اسکله و موج شکن خورخان و تعریض جاده شهنیا به سه راهی بردخون از طرح های اساسی در بخش بردخون است.
امام جمعه بردخون گفت: بردخون یکی از مناطق مهم تولید گوجه فرنگی و صیادی در شهرستان و استان بوشهر است.
حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی افزود: انتظار داریم با توجه به ظرفیت ها و استعداد این دیار زرخیر مسئولان نیز توجه و نگاه ویژه ای داشته باشند تا بردخون از توسعه بازنماند.
وی گفت: اشتغال جوانان، رفع مشکلات صیادان و کشاورزان باید مورد توجه و تاکید مسئولان بخش و شهرستان دیر قرار گیرد.
بخش بردخون از توابع شهرستان دیر با 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 150 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.