به گزارش ایرنا، قدرت الله شاهین زاده روز سه شنبه در نشستخبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته استاندارد افزود: با تولید کالای باکیفیت و رعایت اصول استاندارد گامس مهم در راستای خودکفایی کشور برداشته خواهد شد.
وی اظهارکرد: تولید بالای کیفیت کالاها منجر به افزایش در فروش در بازار، رونق اقتصاد و اشتغال زایی بیشتر در کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به منظور تحقق شعار سال بامحوریت اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال پویش ' خاطر جمع باش، کالای استاندار ایرانی می خرم' راه اندازی کرده است ، گفت: رعایت استاندارد علاوه بر اینکه برای بهداشت و سلامت افراد ضروری است، در سطح ملی و بین‌المللی به توسعه کیفیت کالاها و خدمات و نظارت بر استاندارد کالاهای وارداتی و صادراتی کمک شایانی می‌کند.
رئیس استاندارد گناوه گفت: بدین منظور آشنایی و ترویج و نهادینه شدن استاندارد در جامعه آنقدر باید شفاف سازی و روشنگری کرد که به عنوان مطالبه گری بین مردم تبدیل شود.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در سطح کشور جهت ترویج فرهنگ استاندارد اقدام های خوبی انجام داده است، افزود: دانش آموزان مهم ترین قشر جامعه هستند که باید آنان را از سنین کودکی با فرهنگ استاندارد آشنا و با مشارکت آنان این فرهنگ را در خانواده نهادینه کنیم.
شاهین زاده گفت: این اداره در این ارتباط برنامه های خوبی در طول سال اجرا می کند که اعزام کارشناسان به مدارس و آشناکردن دانش آموزان با مزایا و معایب کالاهای غیر استاندارد و جامعه ایمن و سالم، توزیع بسته های آموزشی، بازدید دانش آموزان از آزمایشگاههای همکار باهدف آشنایی با اصول استاندارد و نحوه آزمون کالاها بخشی از فعالیت هاست.
رئیس اداره استاندارد گناوه از تلاش و زحمات خبرنگاران این شهرستان در اطلاع رسانی از فعالیت های این اداره، بیان کرد: خبرنگاران نقشی مهم و اثربخش در ترویج فرهنگ استاندارد ایفا می کنند و امیدواریم که این قشر آگاه جامعه بیش از پیش در این زمینه تلاش کند.
وی از مردم خواست برای تشخیص کالای استاندارد و غیر استاندارد شماره 10 رقمی کد کالا را به شماره 10001517 پیامک بزنند و در جریان صحت مهر استاندارد قرار گیرند.
در پایان این آیین از خبرنگاران فعال در عرصه اطلاع رسانی با اداره استاندارد گناوه تجلیل و سپس از چند واحد آزمایشگاه همکار بازدید بعمل آمد.
هفته استاندارد از 22 مهرماه جاری آغاز می شود.
شهرستان تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.