به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، دکتر مهرداد ابراهیمی در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اظهار کرد: درحوزه وزرات کشور ثبت اسناد و املاک اهمیت بالای دارد به دلیل اینکه می توان با تثبیت مالکیت مرزها و تقسیمات کشوری، آرامش و امید را هم برای حفظ بیت المال و هم برای مردم به ارمغان آورد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: در گذشته نبود تثبیت مالکیت برای سرمایه گذار مشکلاتی را به وجود می آورد اما اکنون با وجود عضویت ادراه ثبت اسناد واملاک در کارگروه های مختلف سرمایه گذاری، سرمایه گذار می تواند با اطمینان خاطر در این زمینه سرمایه گذاری کند و این به معنای کمک به اقتصاد، تولید و اشتغال است.
ابراهیمی ارائه خدمات در ثبت اسنادو املاک به صورت الکترونیکی و پاسخ استعلامات به روش سیستمی را یکی دیگر از تحولات ایجاد شده در این سازمان عنوان و بر تعاملات بیشتر با این اداره کل تاکید کرد.
وی درباره ایجاد و راه اندازی ادارت شهرستان های راز و جرگلان و گرمه گفت: تحقق این مهم می تواند در ارتقاء اداره کل و تکمیل چارت سازمانی نیز موثر باشد، ما نیز در کنار اداره کل ثبت اسناد، با برگزاری جلساتی با حضور فرماندارن شهرستان های مذکور تلاش می کنیم تا موانع موجود را برطرف کنیم تا ارائه خدمات ثبت اسناد واملاک در این شهرستان ها هرچه زودتر آغاز شود.
ابراهیمی با بیان اینکه مردم با حقوق مختلف به ادارات پر ترافیک ثبت اسناد و املاک مراجعه می کنند افزود: کارکنان این نهاد باید با تشخیص درست از احقاق حق دفاع کنند و با کسانی که برای خود به ناحق می خواهند حقی ایجاد کنند با کمال متانت و خوشرویی برخورد لازم را داشته باشند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره بر تعاملات صورت پذیرفته با مجموعه وزارت کشور و استانداری گفت: در حوزه ثبت شرکت ها با تحولات صورت پذیرفته، زمان رسیدگی به پروندها کاهش یافته است.
اسدی اظهار کرد: با برگزاری جلسات و هماهنگی صورت پذیرفته با اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی استان نیز در تلاش هستیم تا شرکت های تعاونی غیر فعال را شناسایی و از گردونه حوزه ثبت شرکت ها خارج کنیم.
وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا با تثبیت مرزهای جغرافیایی استان که در بانک اطلاعات املاک نیز جانمایی شده است، کمک شایانی به وزرات کشور در زمینه جلوگیری ازاختلافات قومی و مذهبی و اختلافات مرزی وسیاسی براساس تقسیمات کشوری داشته باشد.
اسدی گفت: ثبت اسناد و املاک در توسعه و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد و می تواند با تثبیت مالکیت قدرت را برای نظام فراهم کند.
وی افتتاح ناحیه دو واحدثبتی مرکز استان و راه اندازی ادارات ثبت اسناد و املاک درشهرستان های رازو جرگلان و گرمه را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به محروم بودن این مناطق و بازدید های انجام شده، تقاضا داریم که هرچه سریع تر این ادرات در شهرستان های مذکور مستقر شوند.
اسدی اظهار کرد: به علت نبود زیرساخت های مناسب و نبود حداقل امکانات اولیه لازم است که استانداری برای محقق شدن این هدف و ارائه خدمات به مردم این مناطق حمایت داشته باشند.
وی افزود: با استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در منطقه مرزی راز جرگلان و شهرستان گرمه، ازترددهای زائد جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت می تواند وثیقه ای مناسب برای ایجاد اشتغال رفاه و توسعه شهرستان باشد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.