علیرضا احمدی اسکویی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری 7 طرح احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی در سطح هزار و 900 هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی استان توسط مجریان طرح ها اجرا و بهره برداری می شود.
وی گفت: محصول برداشت شده حدود 7 تن شیره باریجه، یک تن کتیرا و 13 تن میوه زرشک وحشی خواهد بود.
احمدی اسکویی افزود: در همین راستا نیز حدود هزار هکتار از این رویشگاه ها عملیات احیا و توسعه( بذر و نهال کاری) رویشگاه های گیاهان دارویی در پاییز سال جاری اجرا خواهد شد که در این خصوص میزان هزار و 200 کیلوگرم بذر باریجه تهیه شده است.
کارشناس مسئول بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به کاربرد این گیاهان در زمینه های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و بر بهره برداری اصولی وفنی از آن ها تاکید کرد.
وی گفت: با حفظ و احیای این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغالزایی در خصوص بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.
احمدی اسکویی افزود: در سال 95 با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال 3 هزار نفر روز به مدت دو ماه ایجاد شد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.