به گزارش ایرنا، سکینه الماسی روز جمعه در نشست با خبرنگاران افزود: استان بوشهر تنها استانی است که دارای این مصوبه است و با وجود اعتراض برخی استانها و تلاش آنها برای حذف آن، با تلاشهای انجام شده این مصوبه برای بوشهر حفظ شد.
وی اضافه کرد: در گذشته نیروی بومی عسلویه تا شعاع 150 کیلومتری تعریف شده بود که شامل استانهای همجوار نیز می شد که با تلاشهای انجام شده استانهای همجوار از این مصوبه خارج شدند.
الماسی اظهار کرد: در زمان حاضر مصوبه 50 درصد اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات نفت گاز تنها شامل استان بوشهر است و براساس محل سکونت افراد اولویت بندی می شوند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: براین اساس کسانی که در جنوب استان و در مجاورت تاسیسات نفت وگاز زندگی می کنند از اولویت اشتغال در این تاسیسات برخوردار هستند.
وی بیان کرد: با تلاشهای انجام شده علاوه برحفظ مصوبه 50 درصد ماده 47قانون برنامه ششم توسعه درباره اولویت انجام کارها با پیمانکاران داخلی نیز به تصویب رسید.
الماسی توجه به اشتغال جوانان را از اولویت های کاری خود معرفی کرد و گفت: در ابتدای کار منطقه ویژه که پیمانکار نداشتیم پیمانکاران خارجی کارها را انجام و پیمانکاران داخلی در کنار آنها اصول کار را فراگرفتند برهمین اساس علاوه بر پشتیبانی از اشتغال جوانان تقویت پیمانکاران بومی و دادن پیمان به آنان از دیگر هدفها و اولویت های کاری ماست.
وی با اشاره به اینکه تقویت جوانان متخصص برای استان یک ضرورت است گفت: در این ارتباط ارائه آموزش لازم با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشکده امام خامنه ای برای ارائه آموزش های لازم و کیفی کردن نیروها درکنگان و جم در دست اجراست.
وی یادآور شد: در این ارتباط برای نخستین بار اگر براساس مصوبه 50 درصدی نیرو با شرایط لازم جذب نشد این سهمیه به افراد غیربومی داده نمی شود و تا زمان فراگیری آموزشهای لازم برای نیروی جویای کار استان حفظ می شود.
الماسی با اشاره به اجرای طرح نخبه پروری از سوی منطقه ویژه اقتصادی گفت: این طرح در اجرای مسئولیت اجتماعی نفت در شهرستانهای جنوبی استان و دشتی و دشتستان با نظارت اداره کل آموزش و پرورش در دست اجراست و تلاش شده بهترین امکانات برای دانش آموزان این شهرستانها فراهم شود.
الماسی در باره اضافه شدن تعداد نمایندگان استان بوشهر گفت: از20 سال پیش قرار بود هر 10 سال به هر حوزه یک نماینده اضافه شود که باید در زمان حاضر 40 نماینده به مجموعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود که این کار انجام نشد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط ظرفیت های موجود در حوزه جنوب استان بوشهر درخواست اضافه کردن یک نماینده برای جنوب استان شده است.
الماسی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی دولت به دلیل بار مالی زیادی که دارد هنوز به مجلس نیامده است گفت: درخواست اضافه شدن تعداد نمایندگان جنوب استان ربطی به حوزه انتخابیه بوشهر ندارد.
وی با تاکید براینکه هیچ تلاشی برای جدا کردن یک وجب از خاک حوزه انتخابیه خود ندارم یادآور شد: ما می توانیم در دوره بعد به جای پنج، شش نماینده در استان داشته باشیم.
الماسی در باره ارتباط خود با دیگر نمایندگان استان درمجلس گفت: با هیچ کسی مشکلی ندارم و خط قرمز من منافع مردم است و هرکسی که برای خدمت به مردم کاری انجام می دهد با او همراه هستم.
وی در باره روند مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: روند کار مجمع نمایندگان مورد انتظار نیست و می توانست با برنامه ریزی و همگرایی بیشتر خدمات بهتری به استان ارائه دهد.
الماسی افزود: اگر روند کار مجمع نمایندگان بخوبی دنبال می شد، نمایندگان مجبور به تکی کار کردن نبودند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوان مهم و توانمند مدیریت ارشد استان هستند و از این ظرفیت باید بدرستی استفاده می شد که در استان بوشهر از این قابلیت استفاده بهینه نمی شود.
الماسی گفت: به جای جزیره ای و تک نفری کار کردن مدیران، با استفاده از توان مجمع نمایندگان کارها و مطالبه های استان بخوبی دنبال می شود.
وی در باره فراکسیون بانوان گفت: برای نخستین بار لگوی این فراکسیون تعریف و بنا به مشکلات موجود فراکسیونهای مختلف از جمله خانواده و آسیب های اجتماعی نیز تشکیل شد.
وی اولویت نخست کاری خود را برطرف کردن مشکلات بانوان تحصیل کرده بیکار منطقه جنوب استان عنوان کرد.
الماسی در باره حضور بانوان در ورزشگاهها گفت: مجلس به تنهایی در این زیمنه تصمیم گیرنده نیست و نظر علما و سایر شخصیت ها مهم و تاثیرگذار است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.