به گزارش ایرنا، شاهپور رجایی روز یکشنبه درجمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: بیشترین میزان حجم آبهای نامتعارف استان بوشهر در رودخانه مند شهرستان دشتی است که آورد آن در سال بطور میانگین یک میلیارد مترمکعب است.
وی اضافه کرد: بخشی از حجم آبهای نامتعارف استان نیز پساب های صنعت، کشاورزی و فاضلاب هستند که آمار و اطلاعات آن توسط دستگاه مربوطه به ثبت رسیده و بخشی نیز مربوط به آب دریاست که میزان آن یک میزان بالا و قابل توجه است.
وی بیان کرد: هم اکنون مطالعات بررسی میزان آبهای متعارف موجود در استان بوشهر نیز بصورت آزمایشی در دست اجراست.
رجایی افزود: بخشی از حجم آبهای نامتعارف استان بوشهر می تواند برای آبزی پروری بکار گرفته شود که در این ارتباط از محل رودخانه مند 22 میلیون مترمکعب آب تخصیص گرفته شده و با توجه به اینکه روان آبهای این رود در فصل زمستان از کیفیت مناسب برخوردار نیست ولی برای آبزی پروری قابل استفاده است.
رجایی یادآور شد: در ارتباط با رودخانه مند با وزارت نیرو رایزنی شده تا مجوز لازم برای بستر سیلابی آن از 25 سال به پنج سال کاهش یابد و از این طریق موضوع مالکیت زمین های حریم این رودخانه تعیین وضعیت شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: مکانیزه کردن فعالیت بخش آبزی پروری می تواند به افزایش تولید 2 برابری این صنعت در استان کمک کند.
امان الله شجاعی افزود: اکنون استان بوشهر از سایت های پرورش میگوی بسیاری برخوردار است که می توان زمینه استفاده بهینه از آن را فراهم کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: فعالیت در سایت های پرورش میگو استان بوشهر فصلی است با این وجود باید راهکارهایی برای کاربری چهار فصل از آنها پیش بینی شود.
رضا عوض پور گفت: در این زمینه می توان در خارج از فصل پرورش میگو سایت ها را در زمینه پرورش ماهی بکار گرفت.
غلامعباس زنده بودی مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به طرح های پیش بینی شده در حوزه آبزی پروری این استان پیش بینی می شود برای سال آینده 24 فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.