به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد علی افشانی، عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی شهرستان سروستان افزود: با توجه به مشکلات کم آبی، تمرکز فعالیت ها برای روی کشاورزی امکان پذیر نیست و باید فعالیت ها را به سمت سرمایه گذاری در حوزه صنعت سوق داد.
وی ادامه داد: همچنین در شرایط کنونی می توان کشاورزی را به سمت کشت های گلخانه ای هدایت کرد و یا از آبیاری تحت فشار برای کشت محصولات به ویژه محصولات کم آب بر بهره گرفت.
او افزود: یکی از مصوبات سال 95 شورای عالی آب کشور، اجرای آبیاری تحت فشار در 350 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان بود که در این زمینه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.
افشانی، ظرفیت سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان سروستان را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاران باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری، اطلاعاتی از شرایط بازار محصول تولیدی مورد نظرشان کسب کنند و چنانچه بازار مناسبی برای آن محصول وجود ندارد در زمینه دیگری اقدام به سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز نباید به راحتی به هر تقاضای سرمایه گذاری پاسخ مثبت دهد و مجوز صادر کند چرا که در آینده مشکلاتی هم برای واحدهای تولیدی فعال در آن زمینه و هم سرمایه گذار متقاضی ایجاد می شود.
افشانی، در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم استفاده دستگاه های اجرایی فارس از محصولات تولیدی در این استان و تامین نیازهایشان از این تولیدات تاکید کرد.
وی ادامه داد: چنانچه تولید کنندگان داخلی این استان بتوانند محصولی را با قیمت کمتر و کیفیت مناسب تر در اختیار دستگاه های اجرایی استان قرار دهند، هیچ دستگاهی حق تهیه آن محصول را از خارج از استان ندارد، مگر در شرایطی که امکان تهیه آن از خارج از استان با قیمت پایین تر و کیفیت مطلوب تر فراهم باشد.
استاندار فارس اظهار کرد: این اقدام با هدف حمایت از تولید کننده داخلی استان انجام می شود و تولید کنندگان نیز باید در مقابل برای افزایش کیفیت تولیدات خود و عرضه آن با قیمت مناسب تر اقدام کنند.
شهرستان سروستان در فاصله 80 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.