علی اصغر جمعه ای دوشنبه در گفت وگویی با ایرنا ، با بیان این که واحدهای صنعتی استان با کمبود شدید آب روبرو هستند، افزود: برخی سرمایه گذاران به همین دلیل طرح های توسعه ای واحدهای صنعتی خود را از سمنان خارج کرده و به استان های دیگر انتقال داده اند.
جمعه ای ادامه داد: برای راه اندازی صنایع تبدیلی بخش معادن و افزایش اشتغال در استان سمنان، چاره ای جز تامین آب نیست و تهیه طرح های کارشناسی در این زمینه ضروری است .
وی اضافه کرد: بازیافت فاضلاب های شهری و احداث تصفیه خانه های آب برای بازگشت دوباره آب به چرخه صنعت و تولید باید در دستور کار صاحبان واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان سمنان قرار گیرد.
جمعه ای تصریح کرد: یکی از دلایل عمده تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی استان سمنان، کمبود آب مورد نیاز برای فعالیت است .
وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان بیش از 40 نوع ماده معدنی وجود دارد که با تامین آب مورد نیاز می توان از خام فروشی بسیاری از مواد معدنی جلوگیری کرده و شغل های فراوانی ایجاد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان این که ،تعطیلی واحد های تولیدی و صنعتی استان سمنان به خاطر کم آبی رو به افزایش است ، افزود: مسوولان امر باید به منظور کاهش دغدغه های سرمایه گذاران، گام های مؤثرتری برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت بردارند.
در استان سمنان بیش از یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد.
حدود چهار درصد از آب تولیدی استان سمنان در بخش صنعت مصرف می شود.
7339/6167خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.