به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در جلسه بررسی مطالعه آمایش خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در مطالعه آمایش استان علاوه بر تامین آب شرب، تمهیداتی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در بخش گلخانه با کشت گیاهان اقتصادی، صنعت و معدن استان، از طریق منابع آبی داخل یا خارج از کشور پیش بینی شود.
وی با اشاره به آغاز مطالعه و روند اجرایی برای تصویب منطقه ویژه معدنی در شهرستان طبس تصریح کرد: با توجه به وجود مناطق مستعد جغرافیایی برای احداث مناطق ویژه تخصصی در حوزه های معدنی، انرژی های نو و ... شناسایی بهترین نقطه و بررسی نحوه سرمایه گذاری در این بخش ها در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

** بهره گیری از ظرفیت اقتصادی کویر مد نظر قرار گیرد
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی کویر را یکی از ظرفیت های عالی استان دانست و تاکید کرد: در بحث کویر باید علاوه بر امنیت، بهره گیری از ظرفیت اقتصادی کویر نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این دو مولفه در کویر می تواند مکمل هم باشد.
وی گفت: این طرح باید در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و برای بررسی و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه شود.
مروج الشریعه افزود: نقطه قوت مطالعات آمایش سرزمین در خراسان جنوبی، تهیه بخش های مختلف آن توسط متخصصان دانشگاهی است و قطعا استفاده از ظرفیت متخصصان، سطح طرح آمایش استان را بالا می برد.

** برنامه های پژوهشی دستگاه های اجرایی با توجه به راهبردهای آمایش سرزمین تهیه شود
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه پژوهشی و مطالعاتی دستگاه های اجرایی استان با توجه به راهبردهای مشخص شده در مطالعات آمایش سرزمین استان تعیین و تهیه شود.
وی دانشگاه بیرجند را یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های کشور ذکر کرد و افزود: ظرفیت استادان دانشگاه بیرجند در روند تکمیل مطالعات آمایش استان، موفقیت این طرح را تضمین کرده است.
مروج الشریعه اظهار کرد: تکمیل طرح آمایش بر سه محور استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه بیرجند استوار خواهد بود.
وی گفت: به دلیل اهمیت آمایش به عنوان یک سند بالادستی در روند توسعه استان، باید زمان زیادی برای بررسی موضوع گذاشته شود چرا که طرح آمایش استان زیرساخت و راهبرد توسعه استان را مشخص می کند.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.