سید علی اکبر پرویزی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان رسانه ای حوزه دولت افزود: اگر نیت خبرنگار در انتشار اخبار تبیین خواسته های مردم است باید کمک کنند فضا به سمت تعامل مثبت بین مسئولان و اصحاب رسانه پیش برود.
وی گفت: روابط عمومی استانداری و فرهنگ و ارشاد و نمایندگانی از رسانه های استان کمیته ای برای بررسی مشکلات خبرگزاری ها و خبرنگاران تشکیل دهند و در کنار آن ارتباط بین روابط عمومی ها و خبرنگاران نظرسنجی شود.
وی بیان کرد: حداقل سالی 2 مرتبه باید عملکرد دستگاه های اجرایی توسط خبرنگاران منتشر شود، این سبب می شود روابط بین دستگاه های اجرایی و خبرنگاران تقویت شود، در شورای اداری این مطلب را بیان خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا پرویزی با طرح این سوال که آیا صداقت ها و راستگویی ها، تدین، امانت داری، مردم داری و غیره در ابتدای انقلاب بهتر بود یا اکنون، گفت: خبرنگاران می توانند به این موضوع پرداخته، عوامل و آثار این امر را بررسی کنند.
وی عنوان کرد: تا زمانیکه دروغگویی، صداقت نداشتن، پنهان کاری، نفاق و دوری در حوزه های اجرایی و عمومی کشور کم هزینه باشد این وضعیت وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید بکوشند هزینه دروغگویی ها افشا شود و آنقدر به این مسئله بپردازند تا مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی جرات نکنند با خبرنگار و مردم رو راست نباشد.

** قدرت رسانه ای می تواند کودتایی علیه حاکمیت کشورهای بزرگ ایجاد کند
وی یادآور شد: در برخی مواقع هزینه راستگویی و صداقت بالا رفته، خبرنگاران قدرت بزرگی دارند که شاید قدر آن را ندانند اما قدرت رسانه ای با حرکت در مسیر افکار عمومی می تواند کودتایی علیه حاکمیت کشورهای بزرگ ایجاد کند.
استاندار با تاکید بر اینکه هیچ کاری غیر از خواسته های مردم انجام نداده و نخواهیم داد، افزود: با تمام توان با استفاده از امکانات موجود برای رفع مشکلات مردم می کوشیم.
پرویزی بیان کرد: برخی مواقع تعامل بین اصحاب رسانه و خبرنگاران می تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند چراکه حل بسیاری از مشکلات موجود نیاز به تعامل، جرات و جسارت دارد.
وی در ادامه به وضعیت اراضی موسوی بیرجند اشاره کرد و گفت: در این زمینه با بنیاد مستضعفان مکاتباتی انجام و پیگیری های زیاد منجر به صدور 867 سند این اراضی شد و در شرف واگذاری به مردم است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصادی افزود: به عنوان مثال در مجموع سرمایه گذاری هایی که در حوزه زغال سنگ طبس انجام شده یا در دست اجراست بیش از سه هزار میلیارد تومان است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به استان حساس و معطوف شده است، افزود: در حوزه آب تمام خواسته های استان مصوب شده و عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه راهها و خط ریلی خراسان جنوبی، پیمانکار و قطعه مشخص شد حدود 10 میلیارد اختصاص یافت، آستان قدس و قرارگاه خاتم اعلام آمادگی کرده بودند.

** ارزیابی تعامل بین دستگاه های اجرایی و خبرنگاران در استان
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: تعامل دستگاه های اجرایی با رسانه و آموزش خبرنگاران 2 تاکید مهم استاندار خراسان جنوبی است.
عباسعلی افزود گفت: بررسی این 2 رسالت در دستور کار استانداری قرار گرفته، آیتم هایی گذاشته شد که دستگاه های اجرایی باید به آن توجه کنند.
وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان در زمینه اخبار تولیدی، نشست خبری، تور رسانه ای، مصاحبه های اختصاصی و غیره و تعامل به خبرگزاری مکتوب و شفاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی به برگزاری دوره های آموزشی روزنامه نگاری و خبرنویسی اشاره کرد و افزود: با بهره گیری از توان آموزشی جهاد دانشگاهی، علاقمندان به خبر و رسانه می توانند در کارگاه های آموزشی شرکت کنند.
وی با تاکید به برقراری ارتباط دوسویه بین دستگاه های اجرایی و خبرنگاران، یادآور شد: رسانه ها نیز تلاش کنند با دستگاه های اجریی تعامل برقرار کنند.
در این مراسم خبرنگاران فعال استان در حوزه دولت تجلیل شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی: http://telegram.me/irnabirjand
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.