محمد سالاری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: از این مقدار 5 هزار و 165 میلیارد ریال در 51 پروانه بهره برداری سرمایه گذاری شد.

وی افزود:باصدور این پروانه ها، یک و نیم میلیون تن به استخراج اسمی خراسان جنوبی اضافه شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: همچنین با صدور 32 پروانه کشف با سرمایه گذاری 68 میلیارد ریال، 44 میلیون و 600 هزار تن به ذخایر معدنی استان افزوده شد. 

سالاری بیان کرد: طلا، مس، زغال سنگ، سنگهای تزیینی، خاک صنعتی، سیلیس و منیزیت از جمله مواد معدنی کشف شده در سال گذشته بود.

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با خانواده معظم شهدا

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی (شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از کارکنان این اداره کل به همراه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با حضور در منزل شهید محمد قهوه چی تجدید میثاق دوباره ای با آرمان های شهدا بستند.

احمد محبی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب، این دیدارها را توفیقی برای مسئولان برشمرد و گفت: همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه های مختلف مرهون خون پاک شهدا است.

وی افزود: همه مسئولان خادم و خدمتگزار پدران و مادران شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز این مرز و بوم هستیم و مطمئنا نسل های آینده هیچ موقع فداکاری ها و جانفشانی های آنان را در پاسداری از کشور فراموش نخواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود کم است، گفت:خدمت به خانواده های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا  از جان خویش  خالصانه گذشتند کاری ارزشمند و معنوی خواهد بود.

محبی در پایان تصریح کرد: پاسداشت و گرامیداشت یاد و خون شهدا از اهمیت و ارزش قابل توجهی برخوردار است و امیدواریم این روند همواره ادامه داشته باشد و یاد شهیدان به ویژه شهید اهل هنر خراسان جنوبی شهید محمد قهوه چی را گرامی می‌داریم.

پس از این دیدار به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از کارکنان این اداره کل به همراه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با حضور در منزل هنرمند پیشکسوت استان سید عباس دلباز با وی دیدار و گفت وگو کردند و درپایان این دیدارها هدایایی به همراه لوح تقدیر به رسم یادبود تقدیم گردید.

تعداد معتکفان در خراسان جنوبی 16 درصد افزایش یافت

معاون فرهنگی اداره کل  تبلیغات اسلامی  خراسان جنوبی گفت: امسال در استان تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف نسبت به سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش یافت.

حجت الاسلام سلمآبادی اظهار داشت: امسال بیش از 21 هزار نفر برای انجام مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان حضور یافتند که این رقم در سال گذشته 18 هزار نفر بود.

وی از حضور چشمگیر بانوان، جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد  وافزود: امسال 254 مسجد میزبان معتکفان خراسان جنوبی هستند.

شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی برگزارشد

بیستویکمین جلسه هیات تحریریه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس و اعضاء هیات برگزار شد پس از بررسی 8 مقاله 6 مورد انتخاب و مصوب گردید و درباره پیشبرد اهداف فصلنامه در راستای اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیشنهاد شد اتاق فکری در اداره کل تشکیل گردد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر میان اعضاء در خصوص طرح های رسیده به هیات تحریریه،طرح بررسی و تحلیل الگوی مهاجرت در استان خراسان جنوبی، طرح سنجش توسعه در مناطق روستایی با تاکید بر شاخص های اجتماعی - فرهنگی،طرح تاثیر سرمایه فرهنگی و شاخص های آن بر سواد رسانه ای دانشجویان و طرح رابطه تصور از پایگاه اجتماعی معلمان در افکار عمومی با سبک زندگی آنان مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مقرر شد در نشریه شماره 42 فصلنامه چاپ گردد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613369
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.