حسین امامی روز چهارشنبه در سیزدهمن جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، مصرف برق کشاورزی سال 95،ه 21 درصد و مصرف آب 15 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در کشور نصب هفت هزار دستگاه کنتور هوشمند هدف گذاری شد که سهم استان در کنتورهای حجمی 137 دستگاه است که بر اساس میزان تعهد، 24 درصد آن نصب شده است.
وی عنوان کرد: هوشمندسازی چاه های آب به دلیل نبود تخصیص نقدینگی به تاخیر افتاده است، اما در سال 96علاوه بر جبران عقب ماندگی های گذشته، میزان تعهد نصب نیز انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امامی اظهار کرد: عمده کنتورهایی که نصب نشد، مربوط به شهرستان طبس است، اکنون بیشتر بر هوشمندسازی چاه های صنعتی تمرکز شده است.
وی یادآور شد: عملیات شناسایی و مسدود کردن چاه های غیر مجاز در حال انجام است که تاکنون 888 حلقه چاه غیرمجاز و بدون پروانه پر شده است و 5.882 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.
وی آبگیری سد سیاهو سربیشه را از دیگر تعهدات شرکت دانست و گفت: تجهیزات مورد نیاز آن نصب و با توافقی که با مردم روستا انجام شد این پروژه با تامین نقدینگی آماده آبگیری است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، 11 تیرماه جاری در نشست مشترک مدیران عامل و معاونان شرکت های صنعت آب استان، به نصب کنتور هوشمند در بیشتر چاه های کشاورزی اشاره کرده بود و افزود: کمتر از 200 حلقه چاه کشاورزی سال 95با مشکل کمبود شارژ مواجه شدند که شارژ موقت در اختیار آنها قرار می گیرد، امسال هیچگونه شارژ مازاد نخواهیم داشت.
امامی تاکید کرد: در سه سال اخیر با وجود تداوم پدیده خشکسالی، در بخش کشاورزی استان 140 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد و مصرف آب از یک میلیارد و 207 میلیون متر مکعب به یک میلیارد و سه میلیون متر مکعب کاهش یافت.
وی با بیان اینکه کسری مخزن از 185 میلیون متر مکعب به 134 میلیون مترمکعب رسید
عنوان کرد: بخش زیادی از صرفه جویی ها صرف بحث تنش و خشکسالی قرار گرفت، اگر این قضیه مدیریت نشود بخش زیادی از سرمایه گذاری بخش کشاورزی هدر خواهد رفت.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.