به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز دوشنبه در سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی افزود: در طول تاریخ با وجود اینکه میل مستکبران محو کردن اهل بیت (ع) بود ولی با وجود اخلاصی که اهل بیت در ایمان به خدا داشتند آنها در برابر مستکبران سربلند و پیروز شدند.
وی اضافه کرد: نسل نو حوزه های علمیه باید صادق و مجاهد باشد و انقلابی بودن را همانند نسل گذشته روحانیت مورد توجه جدی قرار دهند.
نمازی ادامه داد: انقلابی بودن حوزه های علمیه لازمه سه عنصر سلاح علم، تقوا و جهاد است.
وی اظهارداشت: نسل نویی که در حوزه های علمیه تربیت می شوند با برخورداری از سه عنصر یاد شده می توانند به عنوان یک سرمایه دینی ارزشمند برای کشور محسوب شوند.
دبیر سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهری نیز گفت: 800 اثر به این کنگره ارسال شد که از این شمار 300 اثر از جامعه دانشگاهی بود.
حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: عمده تفاوت سومین کنگره علامه بلادی در مقایسه با سال گذشته حضور فعالان دانشگاهی است که رونق این کنگره را دوچندان کرد.
وی گفت: از مجموع اثرهای ارسالی 24 اثر تقدیر شدند و 30 اثر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند.
جمالییادآور شد: امسال چهار دبیرخانه این کنگره در حوزه های علمیه خواهران و برادران استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و حوزه علمیه قم فعالیت داشت.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.